لیست بهترین مناطق و روستاهای چمستان برای خرید ویلا

علیرضا اسکندری
2 ماه پیش
لیست بهترین مناطق و روستاهای چمستان برای خرید ویلا

چمستان یکی از شهرهای سرسبز استان مازندران است که مرکز بخش چمستان شهرستان نور بوده و در جنوب نور قرار دارد. زیبایی طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی این منطقه زیبا که شامل بهترین مناطق و روستاهای چمستان می‌باشد، در سالهای اخیر بسیار مورد توجه گردشگران و دوستداران طبیعت قرار گرفته است.
برای سرمایه گذاری و سفر در شهرهای شمالی لازم است که قبلا یک مطالعه جزیی از اماکن دیدنی و خوش آب و هوا، به خصوص روستاهای اطراف آن داشته باشیم. زیرا جذابیت و محبوبیت مناطق سرسبز شمالی از طبیعت بکر و فرهنگ روستانشینان آن نشات می‌گیرد و گردشگران را مسحور می‌کند. می‌توانید با مطالعه مقاله چمستان کجاست، این شناخت کلی را در مورد تاریخچه، آب و هوا، مسیرهای دسترسی و سایر اطلاعات مفید دیگر در مورد چمستان کسب نمایید. 

بهترین منطقه چمستان برای خرید ویلا

منطقه چمستان با ترکیبی از طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ متنوع، فرصت‌های تفریحی ورزشی و استراحت در طبیعت، و صنایع دستی محلی، یک مقصد گردشگری کامل را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال تجربه‌ای آرامش‌بخش در طبیعت، آشنایی با فرهنگ محلی و صنایع دستی یا فعالیت‌های ورزشی در بین دریا و کوهستان هستید، شناخت بهترین مناطق و روستاهای چمستان می‌تواند برای شما مفید باشد. از ویژگی‌های منطقه چمستان می‌توان به مردمان مهمان‌نواز، محیطی ساکت و آرام، امکانات رفاهی و اقامتی مناسب و رستوران‌های محلی با غذاهای متنوع و خوشمزه اشاره کرد.

همچنین، از چمستان به راحتی می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری مناطق دیگری نیز مانند شهرستان‌های نور، بابلسر و محمودآباد دسترسی داشته باشید. با توجه به همه این ویژگی‌ها، منطقه چمستان به عنوان یک منطقه طبیعت‌گردی و گردشگری پرطرفدار در ایران محسوب می‌شود و می‌تواند برای تفریح و استراحت شما در هنگام سفر به استان مازندران یک مقصد مناسب باشد. در اینجا لازم می‌دانیم که قبل از برشمردن بهترین مناطق و روستاهای چمستان، کمی در مورد زیبایی‌ها و ویژگیهای چمستان صحبت کنیم.

زیبایی‌ها و ویژگی‌های منطقه چمستان

چمستان یک منطقه زیبا و دیدنی در ایران است. موقعیت جغرافیایی چمستان به دلیل نزدیکی به دریای خزر و کوهستان‌های البرز دارای آب و هوای معتدلی است. طبیعت بکر و دیدنی چمستان با مناظر طبیعی زیبا، جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارهای شگفت‌انگیزش و وجود گونه‌های کمیاب حیوانات و گیاهان در این منطقه آن را به یک مقصد طبیعت‌گردی تبدیل کرده است.

منطقه چمستان دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی است. فرهنگ محلی و صنایع دستی در چمستان شما را با مردمان این منطقه آشناتر می‌کند. در اطراف چمستان، روستاهای سنتی و زیبایی وجود دارند که با برخورداری از معماری سنتی و فضای آرامش‌بخش، مکان‌هایی برای دیدن و تجربه فرهنگ محلی هستند. شناخت بهترین مناطق و روستاهای چمستان که تولیدات دستی همچون گلیم‌بافی، چادرشب‌بافی و حصیربافی از جمله آثار دست مردمان آن هستند، می‌تواند لذت‌بخش باشد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی چمستان در کوهستان‌های البرز، این منطقه برای علاقمندان به پیاده‌روی و کوهنوردی فرصت‌های بی‌نظیری را فراهم می‌کند. مسیرهای پیاده‌روی طبیعت‌گردی و دیدار از آبشارهای چمستان جذابیت ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان دارد. بازدید از آبشارهایی همچون آبشار آب پری رویان، دریاچه آویدر و الیمالات می‌تواند تجربه‌ی فراموش‌نشدنی‌ را به علاقه‌مندان به طبیعت ارائه کند.

تفریح و استراحت در طبیعت آرام و دل‌پذیر، چمستان یک مقصد ایده‌آل برای استراحت و تفریح است. مکان‌های مناسبی برای پیک‌نیک و گردش در طبیعت و بهترین مناطق و روستاهای چمستان با فضایی آرام و دلنشین، به بازدیدکنندگان فرصتی برای آرامش و برخورداری از لحظات شگفت‌انگیز را می‌دهد.

منطقه چمستان به دلیل خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب، به یک نقطه قوت در زمینه کشاورزی و باغداری تبدیل شده است. باغات میوه‌های متنوعی علاوه بر مرکبات، از قبیل هلو، گیلاس، آلبالو و سبزیجات در این منطقه کاشته می‌شوند و می‌توانید از محصولات تازه و مرغوبی که در اینجا تولید می‌شوند بهره‌برداری کنید.

به طور کلی، چمستان با ترکیب طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ محلی، امکانات گردشگری و رفاهی، علاوه بر اینکه یک منطقه جذاب و متنوع برای تفریح است، از لحاظ سرمایه گذاری و خرید ملک و ساخت و ساز آپارتمان و شهرک‌های ویلایی نیز بعنوان یک مقصد گردشگری محبوب در استان مازندران شناخته شده است.

بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در چمستان

هنگامی که به بررسی مناطق رو به پیشرفت چمستان برای سرمایه گذاری و خرید ویلا فکر می‌کنید، حتما بهترین مناطق و روستاهای چمستان و بیرون از شهر را نیز باید از نظر بگذرانید زیرا خود شهر چمستان چندان پهناور نبوده و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در چمستان فقط محدود به چند محله و خیابان مانند بلوار شیخ فضل الله نوری و خیابان کشاورز می‌شود. علاوه بر آن، مناطق خارج از شهر چمستان از طبیعت بکر و زیباتری برخوردار بوده و قیمت زمین و ویلا مناسب‌تر و رو به رشد خواهد بود.

اخیرا شهرک‌های ویلایی بسیاری در چمستان برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک رونق داشته‌اند مانند شهرک آپادانا در مسیر جاده‌ای به همین نام و شهرک ویهان، شهرک شهاب و شهرک کاج و منطقه سعادت آباد، از جمله مناطق مشهور برای سرمایه گذاری در چمستان می‌باشند. و خریداران غیر بومی زیادی برای اقامت و سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، به این مناطق علاقه‌مند شده‌اند.

در چمستان وقتی که به هر جهت پیش می‌روید به یک روستای زیبا می‌رسید و در نهایت با یک جنگل معروف و رودخانه‌ای پرآب روبرو خواهید شد. با انتخاب مناطق روستایی برای سرمایه‌گذاری و ویلاسازی در آن مناطق در هر موقعی از سال با جذابیت‌های طبیعت، شگفت‌زده خواهید شد. بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال شناسایی بهترین مناطق و روستاهای چمستان هستند زیرا ترجیح می‌دهند که خارج از محدوده شهر و به دور از هیاهو و شلوغی کلانشهرها سرمایه‌گذاری کنند. از این رو روستاهایی که در اطراف شهر چمستان واقع شده‌اند گزینه‌های مناسبی برای انتخاب بوده واز نظر ساخت و ساز موقعیت ویژه‌ای دارند.

بهترین مناطق چمستان کجاست؟

همانطور که اشاره شد، روستاهای چمستان می‌توانند جزء بهترین مناطق چمستان برای خرید ملک و خانه ویلایی باشند. چمستان دارای روستاهای متعددی است که از جمله آنها می‌توان به روستای لاویج، روستای بهدشت، آهودشت، روستای جوربند، امیرآباد، سعادت آباد، وازده، بنفشه‌ده، سنگین‌ده، خطیب‌کلا و افراسیاب‌کلا اشاره کرد. در ادامه ویژگی‌های جغرافیایی هر یک از این روستاها را ذکر می‌کنیم:

روستای لاویج چمستان

از میان بهترین مناطق و روستاهای چمستان، روستای لاویج یکی از معروفترین آنهاست که در فاصله 21 کیلومتری مرکز شهر چمستان واقع شده است. روستای ییلاق و کوهستانی لاویج علاوه طبیعت بسیار زیبایی که دارد، بخاطر دارا بودن آبگرم معروف لاویج یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم چمستان به حساب میاید. آبگرم لاویج با درصد بالای گوگرد و املاح معدنی در درمان بسیاری از بیماریها موثر و مفید بوده و مورد توجه گردشگران است.

برای دسترسی به این چشمه های آبگرم باید از چمستان به سمت پارک جنگلی کشپل حرکت کرده و پس از عبور از آغوزکتی وارد روستای ملاکلا می‌شویم که همه چشمه‌های آب معدنی لاویج در این روستا واقع شده‌اند. روستای لاویج علاوه بر ملاکلا شامل چند روستای دیگر نیز می‌باشد از جمله بهبنک، کرچی، خطیب‌کلا، رئیس‌کلا و کیاکلا. از جمله اماکن مهم دیگری که درنزدیکی لاویج وجود دارند می‌توان به فیل سنگی، خانه نیما یوشیج، کلیسای آنتوان مقدس و آبشار آب‌پری اشاره کرد.

روستای بهدشت چمستان

بعد از لاویج روستای دیگری که در میان بهترین مناطق و روستاهای چمستان از محبوبیت زیادی برخوردار است، روستای بهدشت می‌باشد که 200 کیلومتر با دریا فاصله دارد و دلیل این محبوبیت بخاطر همجوار بود روستا با جنگل و طبیعت سرسبز اطراف آن است که برای اقامت افرادی که یک آب و هوای مطبوع و غیرشرجی را می‌پسندند، مناسب است. این روستای جنگلی با چمستان 15 کیلومتر و با آمل 20 کیلومتر فاصله دارد. در مسیر آمل به چمستان که حرکت کنید، ابتدا روستای بهدشت سپس آهودشت را پشت سر گذاشته و در نهایت به چمستان می‌رسید.

روستاهای حوالی بهدشت شامل خطیب کلا، ورازده، بلویج، جلیکان و قاسم آباد هستند. برخی از زمینهای بهدشت در بافت روستایی بوده و اکثرا کاربری کشاورزی دارند و صدور سند برای این زمینها به ندرت انجام گردیده است و به همین خاطر ارزش بالایی برای سرمایه گذاری ندارند. با کمی دقت و پرس و جو می‌توان زمین‌هایی که چنین ضعفی دارند را شناسایی نمود. البته در بالادست و مناطقی از روستاهای خطیب کلا، ورازده و بلویچ پیشرفت خوبی در زمینه ساخت و ساز و ویلاسازی داشته‌اند.

روستای آهودشت چمستان

روستای جذاب آهودشت در فاصله 5 کیلومتری چمستان واقع شده و یکی از بهترین مناطق و روستاهای چمستان برای سرمایه گذاری است. از مزایای این روستا که آنرا برای اقامت محبوب کرده، علاوه بر آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبزش، سکوت و جمعیت کم آن می‌باشد. بیشتر ساکنین این روستا غیر بومی بوده و بصورت فصلی و در ایام تعطیلات به ویلاهای خود مراجعه می کنند. عبور رودخانه زارم رود از کنار روستا و وجود جنگلهای بکر و سرسبز سخو، توسکالش و منطقه تخت رستم، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و باغات میوه در اطراف روستای آهودشت، آنجا را تبدیل به یک جاذبه طبیعی وگردشگری مناسب برای سرمایه گذاری نموده است.

روستای سعادت آباد چمستان

 یکی دیگر از بهترین مناطق و روستاهای چمستان، سعادت آباد است که متعلق به دهستان میانرود بوده و کمتر می‌توان نام روستا را برایش استفاده نمود چون بیشتر به یک شهرک ویلایی کوهستانی و خوش آب و هوا با ساخت و سازهای جدید و شیک چند طبقه، تبدیل شده است و زمینها و ویلاهای ساخته شده در این منطقه در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته‌اند. سعادت آباد در منطقه‌ای بین چمستان، نور و آمل واقع شده است و از هر سه جهت مورد توجه سرمایه‌گذاران در حوزه املاک قرار گرفته است و جزو مناطق برند چمستان شناخته می‌شود.

در جنگلهای بکر اطراف سعادت آباد، می‌توان گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری را در فصول مختلف سال مشاهده نمود و باغات و شالیزارهای اطرافش از مناظر رویایی و چشم نواز منطقه محسوب می‌شوند. در سالهای اخیر سرمایه گذارانی که قصد خرید ویلا در شمال را داشته‌اند، این منطقه را جزو اولویت‌های خود قرارداده و همین امر موجب ترقی زمین‌ها و ویلاهای این منطقه شده است. و همچنان خرید ویلا در سعادت آباد چمستان، جزو اولین پیشنهادات بوده و رونق زیادی دارد.

روستای امیرآباد چمستان

روستای امیرآباد چمستان در 10 کیلومتری جاده آمل به چمستان واقع شده و جزو معدود روستاهایی است که در بر جاده اصلی قرار گرفته و گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری جهت ساخت ویلا می‌باشد. روستاهای سعادت آباد، کچلده، ایرکا و میرنا در نزدیکی امیرآباد واقع شده‌اند و شهرهای نور و آمل نیز فاصه چندانی با امیرآباد ندارند. از آنجایی که شهرستان آمل یک قطب صنعتی در مازندران است، نزدیکی این روستا با آمل، برای آن موقعیت ویژه‌ای محسوب می‌گردد. از طرفی دیگر عبور جاده کمربندی آمل به نور از میان این روستا موجب ترقی زمین‌های این روستا شده و سرمایه گذاران بسیاری را به این منطقه کشانده و آنرا در لیست بهترین مناطق و روستاهای چمستان برای خرید ویلا قرار داده است.

روستای جوربند چمستان

شاید بتوان گفت که قرار دادن روستای جوربند بعنوان بهترین مناطق و روستاهای چمستان بخاطر وجود چشمه های زلال آب آشامیدنی با خواص درمانی فراوان است. اصولا آب آشامیدنی این روستا از همین چشمه ها تامین می‌گردد. آب و هوا و طبیعت بکر و زیبای جوربند مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و آنان را برای طبیعت گردی و چند روز اقامت به این روستای زیبا می‌کشاند.

روستای ورازده چمستان

در میان بهترین مناطق و روستاهای چمستان اگر نام ورازده را قرار ندهیم شاید کم لطفی باشد زیرا این روستای زیبا و خوش آب و هوا در سالهای اخیر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و ساخت و سازهای بسیاری انجام شده و هچنان جای پیشرفت و ترقی دارد. این روستای جنگلی با چمستان 10 کیلومتر فاصله دارد. در جنوب روستای ورازده، جنگلهای انبوه و در غرب آن زمین‌های کشاوری بسیاری به چشم می‌خورد بنابراین راه ارتباطی آن از شمال به روستاهای بلویچ، خطیب‌کلا و رمشی بوده و از شرق به روستای دارکلا منتهی می‌شود.

رودخانه میان‌رود در وسط روستا واقع شده و یک پل سیمانی بر روی این رودخانه، روستا را به دو بخش ورازده علیا و ورازده سفلا تقسیم نموده‌ است. شغل بیشتر اهالی روستا کشاورزی بوده و عده‌ای نیز به بلوک زنی مشغول می‌باشند. اکثر شهرک‌های ویلایی ساخته شده در زمینهای مسکونی می‌باشند اما برخی ویلاسازی‌هایی نیز در زمین‌های با کاربری باغی انجام گرفته است.

 

جمع بندی و نتیجه گیری :

شهر چمستان که یکی از مناطق پربازدید استان مازندران با شرایط آب و هوایی و جاذبه های گردشگری خاص و منحصر خود دارای پتانسیل رشد بسیار در زمینه خرید ویلا و زمین بوده و در سالهای اخیر یکی از گزینه‌های خرید ملک در شمال به حساب می‌آید. خوب است که بهترین مناطق و روستاهای چمستان را که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند را شناسایی نموده و از فرصت‌های ایده آلی که ممکن است در پیش رو داشته باشید به نحو احسن استفاده نمایید.

کسانی که تجربه سفر در طبیعت بکر و پوشش گیاهی فوق‌العاده چمستان را داشته‌اند، فکر سرمایه‌گذاری در این منطقه و روستاهای اطرافش را نیز از سر گذرانده و در پی جستجوی قیمت املاک در این منطقه بوده‌اند. انتخاب بهترین منطقه برای سرمایه گذاری بستگی به میزان بودجه و علاقه‌مندی‌های افراد دارد و هر نقطه آن، ارزش و ویژگیهای خاص خود را داشته و موجب تنوع قیمت‌ها شده است. خرید ویلا جنگلی یا شهرکی، مساحت زمین و ملک، وقوع در منطقه شهری یا روستایی، تکمیل و قانونی بودن مدارک ملک، دسترسی به امکانات منطقه و بسیاری از ویژگیهای دیگر در قیمت ویلا تاثیر گذار خواهند بود.

 

 

در این مقاله با در نظر گرفتن همه این ویژگیهای خاص، تلاش نمودیم که شما را با بهترین مناطق و روستاهای چمستان برای خرید ویلا آشنا کنیم. البته بجز روستاهای لاویج، بهدشت، آهودشت، سعادت آباد، امیرآباد، جوربند و ورازده، که در این مقاله نام بردیم، روستاهای دیگری چون آپادانا، رمشی، مرنا، ایرکا، خطیب کلا، کیابسر، بنفشه ده و سایر روستاهای منطقه نیز معروف هستند و طرفداران زیادی دارند.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
من علیرضا اسکندری دانش آموخته رشته مهندسی برق هستم ولی حدود 10 ساله که در زمینه IT فعالیت میکنم، از طراحی سایت و قالب گرفته تا مدیریت سایت رو انجام میدم ، سالهای زیادیه که دارم مطلب های تخصصی در حوزه فیلم و فروشگاه های مجازی و گردشگری می نویسم و تو مدتی که با 2نبش آشنا شدم مطالب حوزه ملک رو دنبال میکنم و با کمک تیم محتوا 2نبش در سایت انتشار میدیم.
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
کاربر مهمان
2 سال پیش

روستای لاویج با ویو مناسب ، جنگل های سرسبز

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.