همه جاهای دیدنی شهر نور

مدیر 2نبش
2 ماه پیش
جاهای دیدنی نور برای زندگی یا مسافرت کردن (عکس)

شهر نور کجاست؟ (موقعیت شهر نور)

قبل از آن که جاهای دیدنی نور را معرفی کنیم، ابتدا به معرفی شهر نور می‌پردازیم. نور شهری است که از توابع شهرستان نور می‌باشد و در حاشیه دریای خزر در استان مازندران در شمال ایران واقع شده است. نور واقع در سواحل دریای خزر و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای غرب استان مازندران است. شهر نور از شمال با دریای خزر، از شرق با شهر آمل، از جنوب با رشته کوه البرز و شهر، و از غرب با شهر نوشهر همسایه است.

نور روی نقشه

موقعیت جغرافیایی دقیق شهر نور را می‌توانید در نقشه زیر ببینید:

آب و هوای نور

آب و هوای نور گرم و معتدل است. در زمستان‌ها، شهر نور میزان بارش بسیار بیشتری نسبت به تابستان دارد و اگر به دنبال آب و هوای بارانی هستید، بهتر است در فصلی جز تابستان به این شهر سفر کنید. متوسط دما در نور 16.1 سانتی‌گراد است و میانگین بارش در نور به 927 میلی‌متر می‌رسد.

جاهای دیدنی نور 

 کاخ تمیشان

کاخ تمیشان در ۵ کیلومتری‌ شهر نور می‌باشد و در زمان پهلوی‌ دوم‌ به‌ امر اشرف بنا شده‌ است. این کاخ‌ در حال حاضر نیز در اختیار بنیاد جانبازان‌ است.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمات در ۸ کیلومتری شهرستان نور واقع شده و میزان فاصله آن تا مسیر نور به «شهر دیدنی چمستان» تقریبا ۳ کیلومتر می‌باشد. 

پارک جنگلی کشپل

وضعیت جغرافیایی پارک جنگلی کشپل نور نیز از شمال به مسیر نور - چمستان، از سمت جنوب به کوه لاویج، از سمت شرق به جنگل‌های چمستان و از سمت غرب به لاویج رود محدود می‌گردد. هم‌چنین مساحت آن نیز ۷/۲۱ هکتار می‌باشد.

آرامگاه نیما یوشیج

در روستای یوش نیز خانه و آرامگاه نیما یوشیج، شاعر مطرح کشور واقع شده است که توسط جد نیما در حدود 200 سال قبل نیز با گچبری و هم‌چنین با پنجره‌های زیبای ارسی ایجاد شده است. لازم به ذکر است که خانه نیما هم‌چنین آرامگاه او هم است.

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس، واقع در شهرک ساحلی «هایکاشن» می‌باشد که در فاصله میان نور و علمده است. این بنا به دست ارامنه کاتولیک ایران ساخته شده و کار ساخت آن در سال 1974 تمام شد.

کلیسای آنتوان مقدس کجاست؟

در نقشه‌ی زیر می‌توانید، موقعیت این کلیسا را مشاهده کنید:

 

آبشار آب پری

فاصله آن تا نور ۵ کیلومتر بوده و در نزدیکی رویان می‌باشد. در این آبشار فاصله درختان خیلی کم است و اغلب مناطق، ناب و دست نخورده می‌باشند. این منطقه در همسایگی کجور و یوش است. این آبشار در جوار جاده بوده که باعث جذب تعداد زیادی از مسافران جاده‌ها می‌شود.

روستاهای نور

شهر نور دارای روستاهای زیادی است که در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

روستای گزناسرا

این روستا از توابع قسمت مرکزی نور در داخل مازندران است. اسم روستا از دو کلمه تشکیل شده است؛ «گزنا» یا گزنه یک گیاه وحشی است و واژه سرا هم که به معنی منزل یا خانه می‌باشد.

روستای لاویج 

این روستا از جاهای دیدنی نور در شهر مازندران بوده و در بین دره‌های داخل کوه‌ البرز واقع شده است. روستای لاویج دارای طبیعت زیبا و دیدنی است. از مکان های دیدنی لاویج می‌توان به آب گرم لاویج و آبشار «حرام او» اشاره کرد.

روستای تاکر 

این روستا نیز از توابع قسمت بلده در داخل شهرستان نور در مازندران می‌باشد. این روستا هم‌چنین در داخل دهستان میانرود ییلاقی است.

روستای نج بلده 

این روستا از توابع قسمت بلده در قسمت جنوب نور و در اصل در میان کوه‌های البرز واقع است. آب و هوای این روستا نیز کوهستانی می‌باشد. روستای نج بلده در فصل تابستان هوای معتدل، و در فصل زمستان هم، آب و هوای خیلی سرد و به همراه بارش برف دارد. تا آن جا که گاهی هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد. 

روستای یوش

از روستاهای قدیمی در مازندران بوده و در ناحیه بالاده در نور واقع شده است. این روستا دارای کوچه‌های باریکی است که رودهای کوچک از آن‌ها می‌گذرند. البته روستای یوش دارای خانه‌های بسیار قدیمی با دیوارهای گلی و  معماری سنتی هم می‌باشد. این روستا به جز ویژگی‌های طبیعی و بی‌نظیری که دارد، دارای آثار فرهنگی و هنری هم می‌باشد؛ مثل خانه نیما یوشیج که از معروف‌ترین این آثار فرهنگی است.

خرید ویلا در نور

مطمئنا غرب استان مازندران را می‌شود بورس ویلای ایران معرفی کرد. به علت وجود جاهای دیدنی نور که متنوع است، رونق بسیاری در آن، جهت «خرید و فروش  ویلا در نور» وجود دارد. غرب استان مازندران به دلیل نزدیک بودن به جنگل و دریا و البته نزدیکی به تهران، بیشتر مشتریان ویلا را در شمال کشور را به سوی خود کشانده است. 

قسمت حد فاصل شهرستان های آمل، چمستان و نور را باید مرکز ویلای داخل مازندران شمرد. چون دارای تنوع زیادی در انتخاب نمودن ویلا است، خواه از نظر قیمت که که بازه گسترده‌ای قرار دارد و خواه از نظر مدل ساحلی و جنگلی‌ای که دارد. لازم به ذکر است که بودن بازارهای محلی خوب، جنگل های عالی‌ای مانند لاویج و البته مردم مهربان در این منطقه، خیلی‌ها به خرید یک خانه دوم در این ناحیه روی آورده‌اند. 

 
این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
نازنین عامری
2 روز پیش

شهر نور یکی ایز بهترین مقاصد و بهشتی برای خرید ویلا است که با داشتن امکانات شهری کامل و خدمات عمومی امکانات شهری متنوع به عنوان یک مکان مناسب برای خرید ویلا است و فرصت عالی برای سرمایه کذاری.

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.