برج اسکای تری توکیو

علیرضا اسکندری
2 ماه پیش
بلندترین برج ژاپن در توکیو (دومین برج بلند در جهان)

برج اسکای تری توکیو

براساس برنامه ریزی های انجام شده در شهر جدید توکیو در ژاپن، بلندترین برج جهان که ارتفاعی بیش از دو برابر برج دوبی دارد تا سال 2045 با رویکرد مقابله با تغییرات زیست محیطی احداث خواهد شد. معماران شرکت Kohn Pederson Fox  و مهندسین سازه شرکت  Leslie E. Robertson در حال برنامه ریزی برجی یک مایلی (نزدیک به 1600 متر) در ژاپن هستند که زیربنای کلی آن در حدود یک میلیون و چهارصد هزار متر مربع در 420 طبقه خواهد بود و تمرکز جمعیتی برابر با 40 هزار نفر این برج که به عنوان بخشی از تلاش توکیو در جهت غلبه بر تغییرات زیست محیطی در قالب شهر توکیوی آتی (Next Tokyo) احداث خواهد شد، شهری که شامل جزیره های ذوزنقه ای ساخت انسان به وجود خواهد آمد. این جزیره ها همچنین از شهر توکیو در مقابل سیل ها محافظت خواهند کرد و در عین حال امکان سکونت برای پانصد هزار نفر را تامین خواهند کرد و از طریق سیستم های پرسرعت حمل و نقل به یکدیگر متصل میشوند.

برج فوق که بخشی اصلی از این شهر خواهد بود قرار است تا سال 2045 تکمیل شود و مشابه شکل جزیره ها به شکل چندضلعی خواهد بود تا بتواند در برابر نیروی باد نیز بیشترین مقاومت را داشته باشد. براساس گزارش Architectural Digest این برج 1.5 کیلومتری در ژاپن به تنهایی قابلیت سکونت 55000 نفر را ایجاد می کند و دارای رستوران ها، مراکز خرید، هتل ها، مراکز ورزشی، کتابخانه و مراکز بهداشتی درمانی خواهد بود. آسانسورهای این برج از نوع بدون کابل بوده که میتواند حرکت افقی نیز داشته باشند. در کنار این برج، شهر فوق شامل مزارع کشاورزی، توربین های بادی و پنل های خورشیدی خواهد بود که امکان تولید انرژی و مایحتاج این شهر را تامین کنند. شهر توکیو با توجه به ارتفاع پایین خود از سطح دریا در معرض خطرات مرتبط با آب و ناشی از طوفان، سیل و زلزله قرار دارد و این امر موجب شده است تا تمهیداتی برای محافظت آن اندیشیده شود که شهر آتی توکیو بخشی از این برنامه خواهد بود.

اسکای تری یک برج پخش تلوزیونی است و بلندترین نقطه توکیو است. اسکای تری در مرکز شهر سومیدا در نزدیکی شهر آسیما است. در طبقات زیرین این برج یک مجتمع تجاری بزرگ با یک آکواریوم در پایه آن قرار دارد. این برج دارای دو عرشه در ارتفاع 350 و 450 متری است که بلندترین مکان رضد در ژاپن است. طبقات بالا دارای پنجره های بلند و عریض است که نمای 360 درجه (کامل) از اطراف را به شما ارئه میدهد. عرشه ی دوم هم دقیقا به همین شکل است ولی با این تفاوت که بلندتر از عرشه ی قبلی است و در ارتفاع 450 متری قرار دارد. بازدید از برج از طبقه 4 شروع می شود جایی که می توانید بلیط برای ورود به عرشه و سایر قسمت ها را تهیه کنید. دسترسی به تمامی قسمت ها با استفاده از یک آسانسورر سریع و روان است که در سریعترین زمان شما را به قسمتی که می خواهید میرساند.

برای دسترسی به برج اسکای تری توکیو باید به ایستگاه اسکای تری بروید که قبلا به عنوان ایستگاه ناریهیراباشی شناخته می شد. از طرف دیگر با 20 دقیقه پیاده روی از طریق رودخانه سومیدا از Asakusa فاصله دارد. برج اسکای تری در هیچ روزی تعطیل نیست و همه روزه می توانید از آن بازدید کنید. پذیرش ددر برج در ساعت های 10:00 تا 22:00 روزهای عادی و از ساعت 9:00 در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی انجام می شود. پذیرش یک ساعت قبل از بسته شدن به پایان می رسد.

برای بازدید از برج می توانید همان روز بلیط خود را در طبقه 4 تهیه کنید و یا در روزهای شلوغ زمانی که معمولاً زمان انتظار از یک ساعت تجاوز می کند ، به بازدیدکنندگان یک زمان 30 دقیقه ای اختصاص داده می شود که در طی آن می توانند وارد شوند. در روزهای بسیار شلوغ، بلیط های همان روز ممکن است به فروش برسند.

برج های لوکس تهران

از برج های لوکس تهران میتوان  به «برج قصر چناران»، «برج آلتون کورت»، «برج رولکس فرمانیه تهران»، «برج روما رزیدنس (کامرانیه)» و چندین برج دیگر اشاره کرد. البته در حال حاضر بلتنرین برج تهران برج میلاد است که یک برج مخابراتی است.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
من علیرضا اسکندری دانش آموخته رشته مهندسی برق هستم ولی حدود 10 ساله که در زمینه IT فعالیت میکنم، از طراحی سایت و قالب گرفته تا مدیریت سایت رو انجام میدم ، سالهای زیادیه که دارم مطلب های تخصصی در حوزه فیلم و فروشگاه های مجازی و گردشگری می نویسم و تو مدتی که با 2نبش آشنا شدم مطالب حوزه ملک رو دنبال میکنم و با کمک تیم محتوا 2نبش در سایت انتشار میدیم.
8 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
نازنین عامری
2 روز پیش

بسیار جالب بود.

وحید یاسمنی
3 سال پیش

خیلی عالی بود

ایران
3 سال پیش

سلام...این که برج اسکای تری نیست ...شبیه برج خلیفه هستش

کاربر مهمان
3 سال پیش

هیرت انگیزه

بازی
4 سال پیش

خیلی عالی بود.

نامشخص
4 سال پیش

عالی بود

عادل مقدم
مسکن شارین
9 سال پیش

واقعاً فوق العادست

محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
9 سال پیش

بسیار عالی خیل جالب و زیباست

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.