کفپوش بتنی با جلوه ای متفاوت از بتن

عادل مقدم
9 سال پیش
کفپوش بتنی با جلوه ای متفاوت از بتن

شاید وقتی نام بتن به میان می آید، همه ی ما همان ظاهر خنثی و خشن همیشگی به ذهنمان بیاید. اما در دنیای امروز و با پیشرفت های عظیمی که در زمینه ی ساختمان و مصالح اتفاق افتاده، بتن رنگ و روی دیگری به خود گرفته است و علاوه بر ظاهر طبیعی اش می تواند با پرداخت های متنوع در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

کف های بتنی نه تنها می توانند رنگی باشند، بلکه شما می توانید انتخاب کنید که در نهایت به کاشی، تخته سنگ، سنگ مرمر یا مصالح دیگر شبیه باشند. ضمنا می توان طرح های تزیینی و گرافیکی مختلف به آنها داد. شاید هیچ کفپوش دیگری مانند این پوشش های بتنی، به شما در این حد آزادی عمل در طراحی ندهد.

رنگ آمیزی کفپوش بتنی

رنگ آمیزی کفپوش بتنی، یک سطح کاملا لوکس ایجاد می کند. به کمک این روش می توان سطوح مات یا شفاف شبیه به سنگ مرمر صیقلی، چرم دباغی، سنگ طبیعی یا حتی چوب ایجاد کرد.

رنگ آمیزی بتن به دو دسته ی کلی تقسیم می شود :

1) اسید که مبتنی بر رنگ های شیمیایی است.
2) اکریلیک که مبتنی بر آب است.

رنگ هایی که با اسید ایجاد می شوند، در بتن نفوذ می کنند و با آن واکنش می دهند، بنابراین جزیی از بافت بتن می شوند که با گذشت زمان محو یا پوسته پوسته نخواهد شد.

رنگ های اکریلیک با پایه ی آبی که به طور خاص برای بتن فرموله شده اند، بر خلاف رنگ های اسیدی، بدون واکنش هستند و سطحی یکنواخت تر، شفاف تر و براق تر مانند مرمر ایجاد می کنند و جنسی شبیه به استیل را القا می کنند. رنگ هایی که با اسید ایجاد می شوند، نسبت به رنگ های پایه آبی محدودتر اند. این رنگ ها با تأثیری که بر ظاهر بتن می گذارند، سطوح تاریک، غیر براق و یکنواخت را جان می بخشند.

ضمنا این پوشش ها در برابر سایش مقام اند و به شما این امکان را می دهند که از آنها در سطوح بتنی داخلی و فضاهای خارجی استفاده کنید.

برخی از کابردهای بتن رنگ آمیزی شده:

محورهای پیاده، حیاط ها، کفپوش فضاهای داخلی، کانتر آشپزخانه، سطوح عمودی مانند دیوار یا شومینه

منبع : چیدانه

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
2 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
عادل مقدم
مسکن شارین
9 سال پیش

فوق العادست ... کاش اینجا هم امکان استفاده فراهم بشه و یا اگر هست بیشتر بشه ...

محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
9 سال پیش

خیلی زیباست اما قبلا دیده بودم خیلی جالب میشه

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.