مکان های دیدنی محمودآباد [لیست جاذبه های توریستی و گردشگری]

مهرانگیز مجاوری سماک
2 سال پیش
مکان های دیدنی محمودآباد [لیست جاذبه های توریستی و گردشگری]

محمودآباد یکی از شهرستان‌های ساحلی مهم استان مازندران است که طبیعتی زیبا و دلنشین دارد. مرکز این شهرستان همان شهر محمودآباد است که از غرب به شهرستان نور، از شرق فریدون‌کنار و بابلسر، از جنوب به آمل و از شمال به دریای خزر منتهی می‌شود. در تمام فصول سال بسیاری از گردشگران و طبیعت گردان برای مسافرت و تفریح به این شهر زیبا سفر می کنند و از سواحل رویایی و جنگلهای سرسبز و روستاهای بینظیرش دیدن می کنند. مکان های دیدنی محمودآباد بسیار جذاب و شگفت‌انگیز بوده و حتما توصیه می‌شود که از این شهرستان زیبا و روستاهای اطرافش دیدن کنید.

مکان های دیدنی محمودآباد [لیست جاذبه های توریستی و گردشگری]

استان زیبا و سرسبز مازندران نیاز به تعریف ندارد تمام شهرهای مازندران سرشار از آب و هوای پاک و طبیعت بکر و مردمان مهمان نواز هستند. شاید وقتی صحبت از سفر به مازندران پیش بیاید، اکثر افراد شهرهای غربی آن بخصوص چالوس، نوشهر و رامسر را به خاطر بیاورند و کمتر کسی در نگاه اول بهشهر، بابل، چمستان و بخصوص مکان های دیدنی محمودآباد را از نظر میگذارند. مگر اینکه قبلا گذرش به این شهرها افتاده باشد و ذهنیت قبلی وی از زیبایی و سرسبزی طبیعت بکر مناطق شرقی مازندران سرشار شده باشد.

در اینجا شهر زیبای محمودآباد را انتخاب نمودیم که بطور کامل برایتان معرفی نموده و می‌خواهیم جاهای دیدنی محمودآباد و جاذبه های توریستی مناطق نزدیک به آنرا برشمریم. برای آشنایی و معرفی مکان های دیدنی محمودآباد لازم است که در ابتدا شناخت دقیقی از شهر محمودآباد، موقعیت جغرافیایی، تاریخچه شهرستان و آب و هوای منطقه کسب نموده و سپس به بررسی جاذبه های گردشگری محمود آباد بپردازیم و با تک تک این اماکن آشنا شویم.

 

محمودآباد کجاست؟

شهرستان محمود آباد از شهرهای شرقی استان مازندران است و یک راه دسترسی به آن از تهران، از طریق دماوند و جاده هراز است که 209 کیلومتر بوده و 3/5 ساعت به طول می‌انجامد. مسیر دوم از راه جاده چالوس و کمی طولانی‌تر می‌باشد. حدودا 235 کیلومتر بوده و 4/5 ساعت به طول می‌انجامد که البته هریک از مسیرها جذابیت و زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در فصول پرتردد ممکن است از طریق بزرگراه تهران شمال دسترسی و بازدید از مکان های دیدنی محمودآباد مشکل و شلوغ باشد و بهتر این است که مسیر دوم را برگزینید.

شهرستان محمودآباد شامل دو بخش سرخ رود و مرکزی بوده که روی هم رفته 132 روستا را در بر می‌گیرند. این شهرستان طولانی‌ترین خط ساحلی را در شمال کشور دارد و در این 30 کیلومتر خط ساحلی، روستاهای بسیاری واقع شده‌اند که هریک از آنها می‌توانند بعنوان یکی از مکان های دیدنی محمودآباد و منطقه‌ای جذاب برای تفریح و بازدید باشند مانند روستاهای اهلم، عبدالله آباد، کلوده، آزادمون، تشبندان، خشت سر و بونده.

اقتصاد مردمان محمودآباد علاوه بر اینکه متکی به کشاورزی و ماهیگیری است، در سالهای اخیر، ویلاسازیهای بسیاری در برخی از این روستاها از جمله خشت سر صورت گرفته و طرفداران بسیاری برای خرید و سرمایه گذاری داشته اند. خرید ویلا در شمال حتی اگر برای استفاده شخصی نیز نباشد، می‌توان آنرا بعنوان یک منبع درآمد خوبی در نظر گرفت. در محمودآباد نیز با پیشرفت امکانات شهری و توریستی و جذب گردشگران بسیاری که در فصول مختلف سال به آنجا سفر می کنند، درآمد عده زیادی از اهالی، بر پایه گردشگری و اجاره اقامتگاه‌های بومی و فروش محصولات غذایی و صنایع دستی به مسافران بنا شده است.

جاذبه های گردشگری محمودآباد

شهرهای مازندران و اماکن دیدنی آنها یکی از انتخاب‌های اولیه خانواده‌ها برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت بخصوص در تابستان است. برای آغاز سفر به هریک از شهرهای شمال لازم است که از قبل تحقیقاتی از جاهای دیدنی و امکانات موجود آن شهر کسب نموده تا از زمانهایی که در اختیار دارید نهایت استفاده مفید را ببرید و خاطرات خوبی را به یادگار داشته باشید.

محمودآباد، یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است و دارای مکان‌های دیدنی، چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و روستاهای سنتی و تاریخی فراوانی است که می‌توانید در آنها تجربه‌ی لذتبخشی را داشته باشید. در اینجا شناخت مختصری از شهر محمودآباد ذکر نمودیم اما اگر بخواهید مطالب کاملتری در مورد محمودآباد بخوانید می‌توانید به مقاله شهر محمودآباد کجاست مراجعه نمایید. در اینجا می‎‌خواهیم به شناخت مکان‌های دیدنی محمودآباد بپردازیم با ما همراه باشید.

 

جاذبه های روستایی محمودآباد

روستای آزادمون - دریاچه آزادمون

روستای آزادمون در قسمت غربی محمودآباد قرار گرفته است که از شرق به جاده آمل محمودآباد، از غرب به روستای اهلم و تجکنار، و از جنوب به روستای بونده و یوسف آباد راه دارد. روستای آزادمون یکی از 5 روستای پرجمعیت محمودآباد است که قدمتی دیرینه دارد. فضای این روستا بسیار خلوت و آرام بوده و به دلیل طبیعت بکر و وجود دریاچه زیبایی که به همین نام معروف است، یکی از مکان های دیدنی محمودآباد محسوب می‌شود. شغل مردم آزادمون کشاورزی و پرورش طیور است که البته تعدادی از اهالی با اجاره دادن خانه نیز بعنوان اقامتگاه به گردشگران، کسب درآمد می کنند.

 

روستای اهلم - جنگل و دریاچه اهلم

یکی دیگر از مکان های دیدنی محمودآباد روستای اهلم و جنگل زیبا و معروفی به همین نام است که در قسمت غربی شهر و در 10 کیلومتری جاده محمودآباد - نور واقع شده است. اهلم در قدیم نام سرزمینی در طبرستان بود که بعنوان یک بندر بزرگ و پررونق در کنار آمل که زمانی مرکز طبرستان و پایتخت ایران بود، قرار داشت که هم اکنون شهر محمودآباد جانشین آن شده است. در نزدیکی روستای اهلم جنگل زیبایی به همین نام وجود دارد که پوشیده از انواع درختان متنوع از قبیل بلوط، افرا، نارون، توسکا، گردو، ممرز و صدها گونه گیاهی دیگر بوده و در کنار جنگل دریاچه کوچکی نیز وجود دارد که مکان خوبی برای استراحت گردشگران می‌باشد.

روستای بونده - جنگل بونده

روستای بونده نیز یکی از مکان های دیدنی محمودآباد و روستایی سرسبز و زیبا است که در همسایگی روستاهای اهلم، کلوده و تجکنار قرار گرفته است. روستای بونده نیز با روستای اهلم در یک مسیر قرار داد و در 11 کیلومتری جاده محمودآباد - نور پس از رد کردن تابلوی روستای اهلم باید کمی دیگر به سمت جنوب حرکت کنید تا به روستای بونده و جنگل بونده برسید. روستای بونده و جنگل های اطرافش به دلیل سرسبزی و پوشش گیاهی خاصش و آب و هوای مطبوع و دلپذیری که دارد، نسبت به جنگل اهلم بکرتر و خلوت تر بوده و همواره مورد توجه گردشگران بسیاری است.

روستای کلوده محمودآباد

روستای کلوده یا کلوخده یکی از اصلی ترین و پرجمعیت ترین روستاهای بخش مرکزی محمودآباد است که دقیقا بین محمودآباد و آمل قرار گرفته است و از هر دو شهر 10 کیلومتر فاصله دارد و به علت قرار گرفتن در میان سه شهر آمل، محمودآباد و چمستان بعنوان شاهراه تجاری منطقه شناخته می‌شود. از قدیم مردمان این روستا در رفاه بودند و نام کلوخده نیز از کلمه کلوخ که بعنوان یک واحد پولی بوده گرفته شده است. تاریخچه برگزاری برخی از آیین های سنتی در بین مردمان روستا قدمتی بیش از 300 سال دارد به همین خاطر کلوده را می‌توان بعنوان یکی از مکان های دیدنی محمودآباد برشمرد.

درآمد اصلی مردمان کلوده از کشاورزی و دامداری بود ولی در سالهای اخیر کارهای تجاری دیگری از قبیل انواع مشاغل آزاد، مغازه‌ها و فروشگاهها در آنجا رونق گرفت و کم کم امکاناتی مانند پارک بازی، ورزشگاه، درمانگاه، مسجد، مدرسه و بانک تاسیس شده و در نتیجه به مکان خوبی برای سرمایه گذاری و ساخت ویلا و اقامتگاههای گردشگری تبدیل شده است. ضمن اینکه فاصله این روستا با دریا 10 کیلومتر بوده و گردشگران می توانند علاوه بر اقامت در این روستا و بهره بردن از آب و هوای لطیف و طبیعت زیبای آن، به راحتی به سواحل دریای مازندران نیز دسترسی داشته باشند.

 

روستای لاویج - چشمه های آبگرم لاویج

روستای لاویج، هر چند که ممکن است بعنوان یکی از مکان های دیدنی محمودآباد ثبت نشده و دهستانی از توابع بخش چمستان شهرستان نور باشد، اما به دلیل داشتن طبیعتی بی‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده می‌توانید آنرا بعنوان یکی از مقاصد بازدید و گردشگری، برای مواقعی که به محمودآباد سفر می‌کنید در نظر داشته باشید. مسیر دسترسی به روستای لاویج از محمودآباد به سمت جاده آمل، در سمت غرب شهر چمستان، پارک جنگلی کشپل را که رد کنید، 18 کیلومتر دیگر به لاویج می‌رسید. کلا روستای لاویج 57 کیلومتر از محمودآباد فاصله دارد.

لاویج روستایی کوهستانی و خوش آب و هواست و 2500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. چشمه های آبگرم فراوانی در اطراف آن وجود دارد که خواص درمانی بالایی دارند. دمای آب به 48 درجه میرسد و برای درد مفاصل و درمان‌های پوستی مفید می‌باشد. در گذشته مردم برای استفاده از چشمه‌های آبگرم این منطقه از حوضچه‌های طبیعی آن استفاده می‌کردند. ولی در سالهای اخیر با لوله کشی از آب آن به داخل استخرها و وان‌های خصوصی امکاناتی بهتر و بهداشتی‌تر برای استفاده عموم فراهم شده است. معروفترین این استخرها، آبگرم «شفل» و «بی بن او» می‌باشند و از اصلی‌ترین مکان های دیدنی محمودآباد به شمار میروند.

 

جاذبه های تاریخی محمودآباد

سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد

هر چند که مکان های دیدنی محمودآباد بعنوان یکی از شهرهای ساحلی شمال، در درجه اول طبیعت زیبا و سرسبزش است اما از جاذبه‌های تاریخی موجود در این منطقه نیز نباید غافل شد که سقانفارهای عبدالله آباد از جمله این مکانهاست. سقانفار یا سقاتالار یکی از سازه‌های معروف قدیمی در استان مازندران است و در واقع اتاقک‌هایی به شکل آلونک دو طبقه چوبی بود که برای مقاصد مختلف ساخته می‌شدند. در گذشته به منظور نگهبانی از محصولات مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی هم اکنون محلی برای برگزاری مراسم سوگواری تبدیل شده است.

سقانفار عبدالله‌آباد نیز یکی از این سازه‌هاست که در زمان قاجار در دهستان هزار پی شمالی از بخش سرخ‌رود محمود آباد بنا شده و دیگری سقانفار گلیرد است که در روستای گلیرد از دهستان اهلمرستاق جنوبی قرار دارد. هردوی این سقانفارها از مکان های دیدنی محمودآباد هستند که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌اند و ارزش ملی و تاریخی دارند.

 

بقعه امامزاده قاسم محمودآباد

یکی از مکان‌ های دیدنی محمودآباد که در مرکز شهر واقع شده است، بقعه امامزاده قاسم محمودآباد است و نکته جالب توجه این است که در حیاط بین دو مدرسه واقع شده است و همجوار با ساختمان شهرداری محمودآباد می‌باشد. مکان روحانی این بقعه برای برگزاری بسیاری از مناسبت‌های مذهبی در بین اهالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تپه‌های باستانی سرخرود

یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان محمودآباد، تپه‌های باستانی به نام قلاع کتی سرخرود است که قدمت تاریخی دارد و در بین دو تپه در جنوب سرخرود واقع شده است که 3 هزار مترمربع مساحت داشته و چهار کیلومتر با دریا فاصله دارد. در تواریخ آمده است که تا قبل از اینکه در زمان ساسانیان این تپه ها توسط رومیان به آتش کشیده شوند، بندری به نام دریابار و قلعه‌ای باستانی به نام ماهانه سر، در آنجا مستقر شده بود که جنبه محافظت از شهر و مرزبانی داشته است.

قدمت تاریخی و عظمت این تپه‌ها در حدی است که لقب تخت جمشید مازندران را به آن داده اند. هرساله عده زیادی از گردشگران از نقاط مختلف برای بازدید از این تپه‌های باستانی به این منطقه سفر می‌کنند و جزو مکان های دیدنی محمودآباد است که باید برای بازدید از آن برنامه ریزی نمود.

 

جاذبه های طبیعی محمودآباد

آبشار آب پری

یکی از جاذبه های گردشگری معروف و مکان های دیدنی محمودآباد آبشار آب پری است که در جاده محمودآباد به سمت شهر رویان به اندازه 13 کیلومتر که پیش رویم به این آبشار زیبا و مناطق جنگلی و سرسبز اطراف آن میرسیم . بازدید از این آبشار در گرمای تابستان بسیار لذت بخش است زیرا دمای هوای آنجا 10 درجه خنک‌تر از مناطق دیگر اطراف محمودآباد بوده، مخصوصا اینکه دو طرف جاده دسترسی به آبشار، مسطح و عریض می‌باشد ومکان خوبی برای کمپینگ و گذران اوقات فراغت است. امکانات رزرو آلاچیق و استفاده از سرویس بهداشتی نیز در اطراف آبشار فراهم است.

شکل آبشار آب پری به گونه‌ای است که احساس می‌کنید در پای کوه، حجم زیادی از قلوه سنگها در کنار هم چیده شده‌اند و چشمه هایی از دل تک تک آنها بیرون میزند. در صورتیکه قرار گرفتن این سنگها بصورت طبیعی و دراثر رانش زمین و انباشته شدن آنها در شیب کوه، به این شکل درآمده است و جلوه زیبایی به ظاهر این آبشار منحصر به فرد داده است.

 

تالاب سرخ رود

یکی از مکان های دیدنی محمودآباد که مورد علاقه طبیعت گردان و گردشگران است، تالاب سرخرود می باشد که در 20 کیلومتری مرکز محمودآباد، نزدیک به وزرا محله روستای سرخرود، و محصور شده در میان کشتزارها و شالیزارهای سرسبز می‌باشد. تالاب سرخرود یکی از عجایب طبیعت و جاذبه‌های شگفت انگیز مازندران می‌باشد و هر سال تعداد کثیری از قوها و پرندگان مهاجر از نواحی سردسیر روسیه و سیبری در فصل پاییز و زمستان مهمان این تالاب بوده و تصاویری رویایی را برای فیلم برداری و عکاسی گردشگران فراهم می آورند. پرندگان کمیابی همچون غازهای وحشی، قوهای فریادکش و تک درنای سیبری از نوادر طبیعت هستند که می‌توان در فصل زمستان در این تالاب مشاهده کرد.

 

آب بندان سرخرود

آب بندان‌ها مکانهایی هستند که بیشتر در مناطق شمالی به چشم می‌خورند و برای ذخیره آب جهت تامین زمین‌های کشاورزی بخصوص شالیکاری کاربرد دارند. آب بندان سرخرود معروف به آب بندان بیشه نیز یکی از مکان های دیدنی محمودآباد است که در جنوب محمودآباد در جاده سرخرود به آمل واقع شده است. آب بندان سرخرود علاوه بر اینکه به منظور تامین آب کشتزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مکانی برای صید ماهی بوده و در زمستان نیز زیستگاهی برای گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر می‌باشد.

ساحل سرخ‌رود

یکی دیگر ازمکان های دیدنی محمودآباد ساحل جذاب سرخرود با چشم اندازی زیبا از کشتی‌های ماهیگیری شناور درآب است که این منظره کمتر در سواحل دریای خزر به چشم می‌خورد. سواحل زیبای سرخرود با شهر محمودآباد حدود 6 کیلومتر فاصله دارند. در جنوب سواحل سرخرود، منظره‌ای از شالیزارها و تپه‌های شنی به چشم می‌خورد که تماشایی است.

سواحل شنی که در 15 کیلومتری محمودآباد و 6 کیلومتری غرب فریدونکنار واقع شده اند، از یک سو به دریا و از سوی دیگر به جنگل ختم شده و در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارند. قدم زدن در سواحل شنی در ساعات طلوع و غروب آفتاب بسیار رویایی، دلنشین و خاطره‌انگیز است.

 

پارک جنگلی تشبندان

بازدید از پارکهای جنگلی یکی از علاقه مندیهای گردشگران و طبیعت دوستان است و پارک جنگلی تشبندان که در شهرستان محمودآباد، در روستای تشبندان از بخش مرکزی محمودآباد و نزدیک به روستای کلوده، با فاصله 10 کیلومتر از مرکز شهر واقع شده، یکی از این جاذبه‌های طبیعی است. برای جلوگیری از نابودی عرصه جنگل، این پارک از سوی سازمان منابع طبیعی و شهرداری محافظت شده می‌باشد و محیطی آرامش بخش با پوششهای گیاهی و درختانی خاص با 45000 متر مربع مساحت، یکی از مکان های دیدنی محمودآباد به شمار می‌رود.

 

پارک جنگلی طاهباز

دیدنی‌های محمودآباد پایان ندارد. یکی دیگر از مکان های دیدنی محمودآباد پارک جنگلی‌ طاهباز است که با وسعتی بیش از 2 هکتار در مرکز شهر، نرسیده به بازار بزرگ ساحل قائم واقع شده است. این پارک زیبا دارای امکانات تفریحی و رفاهی برای گذران اوقات فراغت و استراحت گردشگران بوده و مسجد معروف آهو محله در کنار این پارک قرار دارد. در داخل پارک طاهباز امکان کمپینگ، سرویس بهداشتی و نمازخانه، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، وسایل بازی برای کودکان و پارکینگ تعبیه شده است و به رستورانهای محلی و سواحل محمودآباد نیز راه دارد.

 

پارک ساحلی ملت

پارک‌های ساحلی ملت یکی دیگر از مکان های دیدنی محمودآباد است که تمامی امکانات رفاهی و تفریحی اعم از رستورانها، بوفه و آلاچیق و فضای‌ بازی برای کودکان در سواحل دریا را برای گردشگران فراهم آورده اند. پارک ملت در بلوار آزادی، خیابان بسیج واقع شده و در تابستان، امکانات طرح سالمسازی دریا برای شنای امن و قایق سواری برای گردشگران را نیز فراهم میاورد.

 

پارک ساحلی لاله

پارک ساحلی لاله نیز یک از پارکهای شهر محمودآباد است که در نزدیکی ساحل دریا و محوطه سازی شده جهت تهیه امکانات رفاهی گردشگران می‌باشد و با طبیعت بکر و زیبایی که دارد، یکی از مکان های دیدنی محمودآباد است که در انتهای بلوار ناطق نوری واقع شده است.

 

پارک ساحلی شهرداری

برای علاقه‌مندان به فضاهای جنگلی و سرسبز، پارک ساحلی شهرداری محمودآباد مکان فوق العاده‌ای است. وجه تمایز این پارک ساحلی با سایر پارکها علاوه بر فضای سرسبزش، وجود شهربازی، کافی شاپ و فست فود در وسط این پارک است که برای کودکان جذابیت دارد. علاوه بر این در تابستان امکانات شنا در نقاط مشخص شده ای از سواحل این پارک، برای خانواده ها فراهم می‌گردد.

سایر مکان های دیدنی محمودآباد

شهربازی سرزمین رویاها

یکی از مکان های دیدنی محمودآباد که سرزمینی مهیج و مفرح برای کودکان و جوانان است، شهربازی سرزمین رویاهاست که مجموعه‌ کاملی از امکانات تفریحی مختلف را برای گردشگران و بومیان فراهم آورده است. این شهر بازی در کیلومتر 5 جاده محمودآباد به فریدونکنار با وسعت 4 هکتار واقع شده است. در این شهربازی ساحلی، علاوه بر تمامی امکانات تفریحی مدرن و حیرت انگیز، تفریحات آبی از جمله قایق سواری نیز امکان پذیر است.

 

مراکز خرید سنتی و مدرن محمودآباد

همیشه برای عده‌ای خرید کردن و بازدید از بازارهای سنتی و تهیه سوغاتی های منطقه، یکی از جذابیت‌های سفربه شمار می‌رود. دو تا از محبوب‌ترین مراکز خرید در محمودآباد، بازار بزرگ ولیعصر و بازار الغدیر می‌باشد. بازار ولیعصر سرپوشیده بوده و روزهای جمعه هر هفته، جمعه بازار بسیار شلوغی در آنجا راه اندازی می شود که اجناس مختلفی را می توان برای خرید مشاهده کرد. بازار الغدیر بسیار معروف بوه و در تمام طول روز تا پاسی از شب رونق دارد و گردشگران می‌توانند انواع سوغاتی و صنایع دستی، اقلام خوراکی و پوشاک را از آنجا تهیه نمایند.

یکی دیگر از مکان های دیدنی محمودآباد سرای گردشگری و مرکز تجاری سیمرغ است که یک مجتمع تجاری مدرن بوده و در غرب محمودآباد با فاصله 4 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. این مجتمع رفاهی تجاری دو طبقه، علاوه بر فروشگاههای متنوع، دارای هایپرمارکت و امکانات رفاهی و فضای بازی برای کودکان و فود کورت های خوبی نیز می باشد که در بخش تکمیلی پروژه این مجتمع، در آینده قرار است پردیس سینمایی، شهربازی مدرن و سایر بخشهای تفریحی نیز راه اندازی شود.

 

 

جمع بندی نتیجه گیری :

محمودآباد یکی از شهرستانهای دیدنی و پرتردد استان مازندران است که شهری ساحلی و پر از جاذبه های گردشگری می‌باشد. همه ساله عده زیادی از مسافران و بازدید کنندگاه برای گردش و تفریح به این منطقه زیبا سفر می‌کنند و از آب و هوای مطلوب و جذابیت‌های طبیعی و تاریخی آن لذت می‌برند. جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی محمودآباد آنقدر تنوع دارد که شما با سفر به محمودآباد می‌توانید اوج لذت از سفرتان را ببرید. توصیه می‌شود که قبل از سفر به این شهر زیبای ساحلی حتما اطلاعات گردشگری خود را از طبیعت و امکانات و اماکن دیدنی محمودآباد افزایش دهید تا جایی از قلم نیفتد.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
مهرانگیز مجاوری سماک هستم کارشناس ارشد هوش مصنوعی، با 20 سال تجربه و آموزش در علوم کامپیوتر، وارد دنیای طراحی وبسایت با وردپرس و گوگل سرچ کنسول شده، در دو سال اخیر به تولید محتوای سئو شده مشغولم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.