محمودآباد کجاست [همه چیزهایی که باید بدانید]

مهرانگیز مجاوری سماک
2 سال پیش
محمودآباد کجاست [همه چیزهایی که باید بدانید]

محمودآباد از شهرهای بزرگ و مهم ساحلی استان مازندران است که با طبیعتی زیبا همجوار با شهرستان‌های نور، فریدونکنار، بابلسر و آمل بوه و در تمام فصول سال میزبان گردشگران و طبیعت گردان بسیاری می‌باشد. اگر به سواحل شرقی استان مازندران سفر کرده باشید حتما می‌دانید که محمودآباد کجاست و با طبیعت شگفت‌انگیز، جنگلهای سرسبز و روستاهای بینظیرش آشنایی دارید. آب و هوا و طبیعت بی‌نظیر محمودآباد و نزدیکی به پایتخت، گردشگران بسیاری را از تهران و سایر استانها جذب خود می‌کند و سرمایه‌گذاران بخش مسکن نیز توجه ویژه‌ای به انجام معاملات و ساخت و ساز در این منطقه داشته‌اند.

در سالهای اخیر علاوه بر اینکه ویلاسازی و شهرک‌سازی در محدوده شهرستان محمودآباد رونق بسیاری داشته و مجتمع‌های تجاری و تفریحی، و اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در این منطقه راه اندازی شده‌اند، روستاهای اطراف محمودآباد نیز با طبیعتی غنی و سرسبز، یکی از جاذبه‌های طبیعی محسوب شده و برای سکونت و گذران اوقات فراغت در کنار خانواده بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بوده است.

محمودآباد کجاست [همه چیزهایی که باید بدانید]

استان زیبای مازندران سرشار از آب و هوای پاک و طبیعتی بکر و مردمان مهمان نواز، معرف حضور تمام کسانی که حداقل یکبار به خطه شمال کشور سفر کرده‌اند می‌باشد. از آب و هوا و طبیعت زیبا و بی‌نظیر تک‌تک شهرهای این استان هرچه بگوییم کم است. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم محمودآباد کجاست و همه چیزهایی که باید در مورد این شهرستان زیبا بدانید را جمع آوری نموده و سعی نمودیم تا حد ممکن هیچکدام از جاذبه‌های گردشگری آن را از قلم نیاندازیم.

تاریخچه محمودآباد

قبل از اینکه بگوییم محمودآباد کجاست، در مورد تاریخچه محمودآباد باید بگوییم که صدها سال پیش، زمانی که پایتخت ایران در مازندارن واقع شده بود، در کنار آمل پایتخت طبرستان، سرزمینی به نام اهلم وجود داشت که به لحاظ تجاری، از اهمیت خاصی برخوردار بود. این منطقه مهم، بندری بود که در واقع همان محمودآباد کنونی نام دارد. اهمیت محمودآباد در دوران ناصرالدین شاه قاجار نیز بسیار بود و اقداماتی برای راه اندازی خط ریلی از محمودآباد به آمل صورت گرفته بود که به دلیل یکسری از مخالفت‌ها، پروژه متوقف ماند.

دو بخش سرخ رود و مرکزی شهرستان محمودآباد مشتمل بر 132 روستا بوده و 30 کیلومتر خط ساحلی دارد. روستاهای اهلم، عبدالله آباد، کلوده، آزادمون، تشبندان، خشت سر و بونده از مناطق سرسبز و زیبای اطراف محمودآباد هستند که برای سرمایه‌گذاری در زمینه املاک مورد توجه بسیار واقع شده‌اند. اقتصاد منطقه علاوه بر باغداری، کشاورزی، برنجکاری و ماهیگیری، در زمینه گردشگری و خرید و فروش ویلا و سرمایه‌گذاری در زمینه املاک، فروش محصولات غذایی و صنایع دستی و اجاره اقامتگاه به مسافران می‌باشد.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای محمودآباد

محمود آباد در نیمه شرقی استان مازندران واقع شده است و با شهرهای فریدونکنار از شرق، نور از غرب، آمل از جنوب همسایه است. فاصله محمودآباد از تهران از راه جاده چالوس 235 کیلومتر و از راه جاده دماوند، 209 کیلومتر است. مردم محمودآباد قومیت طبری داشته و به زبان و گویش مازندرانی صحبت می‌کنند. بخش مرکزی محمودآباد شامل سه دهستان اهلم رستاق شمالی، اهلم رستاق جنوبی و هزارپی غربی و بخش سرخرود محمودآباد شامل دو دهستان هزارپی شمالی و دابوی شمالی می‌باشد.

در یک جمله اگر بخواهیم بگوییم که محمودآباد کجاست، می‌گوییم که در ساحل دریای خزر شهری جنگلی-جلگه‌ای با کشتزارهای زیبای برنج وجود دارد که محصولات برنج مرغوب مازندران را برای فروش به سراسر ایران و سایر کشورهای همسایه عرضه می‌کند. جنگلهای معروف و ساحل زیبای سرخ‌رود از مناظر چشمگیری برخوردارند که تماشای آن در هر فصلی از سال جذاب و دلچسب است. آب و هوای محمودآباد همانند سایر مناطق و شهرهای ساحلی شمال، در تابستان گرم و شرجی و در زمستان پربارش و معتدل بوده و گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

محمودآباد مازندران روی نقشه

 

مکان‌های دیدنی محمودآباد

همه شهرهای مازندران، از اماکن پربازدید خانواده‌ها برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت بخصوص در تابستان هستند. همه کسانی که می‌دانند محمودآباد کجاست و حداقل یکبار به محمودآباد سفر کرده باشند می‌دانند که جاذبه‌های گردشگری محمودآباد آنقدر متنوع است که برای بازدید از همه جاهای دیدنی محمودآباد حداقل باید چند بار به این منطقه زیبا سفر کرد.

در اینجا خیلی مختصر و فهرست وار مطالبی را در مورد دیدنیهای محمودآباد ذکر می‌کنیم اما اگر علاقه‌مندید که مطالب کاملتری از جاذبه‌های توریستی محمودآباد بدانید، می‌توانید مقاله مکان‌های دیدنی محمودآباد را مطالعه بفرمایید.

چشم‌اندازهای طبیعی که در روستاهای سنتی و تاریخی محمودآباد به چشم می‌خورد، قابل وصف نیستند. جاذبه‌های روستایی محمودآباد را در دریاچه آزادمون واقع در روستای آزادمون که قدمتی دیرینه دارد، به وضوح مشاهده می‌کنید. جنگل و دریاچه اهلم پوشیده از انواع گونه‌های گیاهی کمیاب و جنگل بونده واقع در روستای بونده، چشمه‌های آبگرم موجود در روستای لاویج، روستای سرسبز کلوده، نیز مکان خوبی برای استراحت گردشگران می‌باشد.

سقانفارهای عبدالله آباد و گلیرد، بقعه امامزاده قاسم محمودآباد و تپه‌های باستانی قلاع کتی سرخرود از اماکن و جاذبه‌های تاریخی محمودآباد به شمار می‌روند. آبشار آب پری واقع در جاده محمودآباد به سمت رویان، که شامل چشمه‌های خروشانی است که از بین سنگهای انباشته شده در پای کوه بیرون زده و جلوه ویژه ای دارد. تالاب و آب بندان سرخرود که هرساله میزبان پرندگان مهاجر بوده و ساحل سرخرود با منظره زیبا از قایق‌ها و کشتیهای ماهیگیری و سواحل شنی محمودآباد، نمونه‌های محدودی از مناظر دلنشین این شهر توریستی زیبا هستند.

پارک‌های جنگلی تشبندان و طاهباز، پارک ملت، لاله و شهرداری، شهربازی سرزمین رویاها و مراکز خرید سیتی‌سنتر، سیمرغ، الغدیر و قائم نیز از دیگر اماکن دیدنی محمودآباد به شمار می‌روند. در مقاله بهترین مراکز خرید محمود آباد می‌توانید در خصوص اماکن تجاری و مراکز خرید محمودآباد مطالب کاملتری را بخوانید.

سرمایه گذاری و بازار ملک در محمودآباد

در سالهای اخیر خرید ویلا در محمودآباد یک سرمایه‌گذاری خوب و مطمئن به حساب می‌آید. دلیلش هم این اینست که اکثر افرادی که یک بار به محمودآباد و روستاهای اطرافش سفر می‌کنند، سواحل زیبا و طبیعت بکر و سرسبز و پتانسیل منطقه در زمینه گردشگری و توریسم، سرمایه‌گذاران را به فکر خرید ملک و ساخت و ساز در این منطقه وا میدارد. 30 کیلومترخط ساحلی و طبیعت کوهستانی و روستاهای جنگلی خوش آب و هوا، این منطقه را هم، مناسب برای احداث ویلاهای ساحلی و هم، مناسب ساخت ویلاهای جنگلی نموده است.

اینکه بهترین مناطق محمودآباد کجاست، بستگی به کاربرد و انتظاری دارد که افراد مختلف از آن مکان دارند مثلا اماکن تجاری یا مسکونی هریک دارای شرایط خاص خودش را دارد یا ویژگیهای یک ویلای ساحلی با ویلای جنگلی متفاوت است و هریک سلایق خاص خودش را طلب می‌کند. در هر صورت باید برای کسب اطلاعات در مورد بهترین مناطق یک شهر، تحقیقات خود را با مشورت با افراد بومی و مشاوران املاک آن منطقه آغاز کنید.

 

بهترین مناطق محمودآباد برای خرید ملک

معیارهایی که برای خرید ویلا در محمودآباد، می‌تواند در تصمیم‌گیری شما موثر باشد، کاملا سلیقه‌ای است. اینکه یک ویلای جنگلی بخریم یا ساحلی یا شهرکی، کاملا بستگی به سلایق و نیازهای خانواده و سبک زندگی شما دارد و البته میزان بودجه‌ای که جهت سرمایه‌گذاری برای خرید ملک در دست دارید.در مقاله کجای محمودآباد ملک بخریم؟ به معرفی بهترین مناطق محمودآباد که مناسب برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا می‌باشد، پرداخته‌ایم.

 

بهترین منطقه مناسب برای زندگی در محمودآباد کجاست

محمودآباد یک شهر ساحلی است که علاوه بر داشتن سواحل زیبا و رویایی، آب و هوای مطلوب، امکانات تفریحی و گردشگری، نزدیکی با پایتخت و مردمانی صمیمی ومهمان نواز، دارای جنگلهای سرسبزی نیز می‌باشد که در جوار روستاهای اطراف شهر واقع شده‌اند. برای اینکه بدانیم بهترین منطقه مناسب برای زندگی در محمودآباد کجاست، در محلات داخل شهر باید به دنبال اماکن تفریحی و تجاری و در عین حال مناطق رو به پیشرفتی که در سالهای اخیر ویلاسازی و شهرک‌سازی رونق داشته‌اند باشیم.

از جمله شهرک‌های معروف محمودآباد می‌توانیم شهرک مجتمع توریستی نفت و شهرک‌های ساحلی خانه دریا و قصر دریا را نام ببریم که در سالهای اخیر، ساخت و ساز در آنها رونق گرفته و ویلاسازی و سرمایه‌ گذاری‌های بسیاری در حوالی آنها همچنان در حال انجام است. البته آپارتمان‌سازی در مناطق شلوغ و تجاری شهر نیز سود ده بوده و مورد توجه سرمایه‌گذاران و پیمانکاران در حوزه ساخت و ساز می‌باشد.

 

روستاهای محمودآباد مناسب برای سرمایه‌گذاری

در اینجا می‌خواهیم ببینیم بهترین روستاهای محمودآباد کجاست و کدامها برای سرمایه‌گذاری مناسب‌ترند. روستای اهلم محمودآباد در منطقه‌ای زیبا و سرسبز واقع شده است که در جوار آن شهرک ویلایی اهلم احداث شده است. روستای خشت سر در غربی‌ترین نقطه محمودآباد قرار دارد و از جمله روستاهای ساحلی-جنگلی محمودآباد است که در آن ساخت و ساز ویلاهای شهرکی هم در سواحل دریای خزر و هم در جنگلهای اطرافش رونق داشته است. روستای بونده نیز با طبیعت سرسبز اطرافش، در سالهای اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران بسیاری بوده است.

روستای حربده واقع در دهستان هزارپی شمالی بیشتر شبیه یک دهکده توریستی مدرن است که در آن ویلاهای شکیل و جدیدی را در کنار بافت روستایی و خانه‌های قدیمی مشاهده می‌کنیم و جلوه زیبایی به خود گرفته است. در جنوب روستای حربده چند روستاهای معروف دیگر با نام‌های چهارمحل آهی، جوراکلا و تشبندان قرار دارند. روستای تشبندان در کنار جنگل سرسبز تشبندان واقع شده و در سالهای اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران بسیاری برای ویلاسازی بوده است.

علاوه بر روستاهایی که نام بردیم، چندین روستای سرسبز دیگر نیز در اطراف محمودآباد واقع شده اند که تعدادی از آنها پتانسیل زیادی برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز دارند. اگر تمایل به کسب اطلاعات کاملتر در این زمینه باشید و می‌خواهید بدانید که برای سرمایه‌گذاری، بهترین روستاهای محمودآباد کجاست، می‌توانید مقاله بهترین روستاهای محمودآباد را مطالعه نمایید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری: 

 

محمودآباد یکی از دیدنی‌ترین و پرتردد ترین شهرهای شمال ایران است که سرشار از زیبایی و طبیعت سرسبز با جاذبه‌های گردشگری فراوان می‌باشد. در تمام طول سال تعداد زیادی از مسافران و بازدید‌کنندگان برای گردش و تفریح به این شهر زیبا سفر می‌کنند و از آب و هوای مطلوب آن لذت می‌برند. در این مقاله خواستیم بطور کلی به شما بگوییم که محمودآباد کجاست و تاریخچه‌ای از شهر و مردمان این منطقه ارائه دهیم تا قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به آنجا، اطلاعات اولیه در خصوص موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و جاذبه های گردشگری آن کسب نمایید. در عین حال با شناسایی طبیعت بکر وزیبا و روستاهای اطراف محمودآباد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه جذاب توریستی را دریابید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
مهرانگیز مجاوری سماک هستم کارشناس ارشد هوش مصنوعی، با 20 سال تجربه و آموزش در علوم کامپیوتر، وارد دنیای طراحی وبسایت با وردپرس و گوگل سرچ کنسول شده، در دو سال اخیر به تولید محتوای سئو شده مشغولم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.