معرفی 5 مورد از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک

مهرانگیز مجاوری سماک
2 سال پیش
معرفی 5 مورد از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک

شهرستان محمودآباد از شهرهای شرقی استان مازندران است که به دلیل مرز ساحلی طولانی که با دریای خزر دارد، در سالهای اخیر مورد توجه گردشگران و سرمایه‌گذاران در حوزه املاک بوده است. با شناخت بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک می‌توان فرصت‌های مناسبی را برای خرید زمین و ویلا بدست آورد البته برای کسب سود و انجام یک معامله خوب باید از کارشناسان معاملات املاک کمک گرفت.

هرچند که در سالهای اخیر، پروژه‌های بزرگ ویلاسازی و شهرک‌سازی و راه اندازی مجتمع‌های تجاری و تفریحی زیادی در این منطقه رونق داشته است، اما روستاهای اطراف محمودآباد، با طبیعتی بکر و زیبا و محیطی مطلوب و آرام برای هر شخصی جذاب و هیجان‌انگیز است. حتما شده که بارها با دیدن آرامش و سکوت روستاها و طبیعت حیرت‌انگیزشان، به فکرخرید یک ویلای زیبا و رویایی برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان خود افتاده باشید.

معرفی 5 مورد از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک

خرید ویلا در محمودآباد که از شهرهای زیبای ساحلی مازندران است، در سالهای اخیر یک سرمایه‌گذاری خوب و مطمئن به حساب می‌آید. به شرطی که قبل از هر اقدامی، تحقیق کافی در زمینه خرید ملک داشته، و مناطق رو به رشد و بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک را شناسایی نمایید. دلیل این امر اینست که اکثر افرادی که قصد خرید زمین و ملک در این منطقه را دارند، قبلا با یک بار سفر کردن به این شهر و مشاهده روستاهای اطرافش، سواحل زیبا و طبیعت بکر و سرسبزش، و پیشرفتی که در سالهای اخیر در زمینه گردشگری و توریسم داشته است، به این نتیجه رسیده‌اند که این منطقه تا چه حد، پتانسیل برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد دارد.

قبل از هر چیز لازم است شناخت مختصری در مورد شهر محمودآباد ذکر می‌کنیم اما اگر بخواهید مطالب کاملتری در مورد آب وهوا، راههای دسترسی، جاذبه‌های گردشگری و بسیاری اطلاعات مفید دیگر در مورد محمودآباد بخوانید می‌توانید به مقاله محمودآباد کجاست مراجعه نمایید.

شناخت محمودآباد و مناطق آن

محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی در شرق استان مازندران است که از شمال حدودا 30 کیلومتر خط ساحلی داشته، از شرق با فریدونکنار، از غرب با شهرستان نور و از جنوب با آمل همجوار است. مسیر دسترسی به شهرستان محمودآباد از تهران دو راه دارد یکی از طریق بزرگراه تهران شمال یا جاده چالوس است که 235 کیلومتر مسافت داشته و 4/5 ساعت طول می‌کشد. مسیر دوم از طریق جاده دماوند است که نزدیکتر بوده و 209 کیلومتر مسافت و 3/5 ساعت طول می‌کشد. اگر از جاده هراز در حرکت باشید در مسیر راه شهرهای رودهن، آبعلی و امامزاده هاشم و قلعه دختر را طی نموده و پس از پشت سر گذاشتن جاده هراز و آمل به محمودآباد می‌رسید.

محله‌های محمودآباد شامل: توسکامحله، آهومحله، جعفرآباد و سوراخ مازو بوده،که 5 دهستان و 91 پارچه آبادی دارد. بخش مرکزی شامل 3 دهستان اهلم رستاق جنوبی، اهلم رستاق شمالی و هزارپی غربی و بخش سرخرود شامل دو دهستان دابوی شمالی و هزار پی شمالی می‌باشد. پس از شناخت کلی این شهر، می‌خواهیم بهترین منطقه محمودآباد برای زندگی و بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین منطقه محمودآباد برای زندگی

مهمترین مزیت‌ خرید ملک و زندگی در محمودآباد، هوای سالم و دسترسی به سواحل دریای خزر و چشم انداز زیبای دریا، مزایای رفاهی و اماکن گردشگری و تفریحی متعددی که در سالهای اخیر محیا شده است، صمیمیت و مهمان نوازی مردمان منطقه، فاصله نسبتا نزدیک با تهران، جذابیت‌های آب و هوایی در تمام فصول سال، وجود بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک و سرمایه گذاری مطمئن در حوزه املاک می‌باشد.

اینکه خرید ویلا جنگلی در محمودآباد بهتر است یا خرید ویلا ساحلی، امری کاملا سلیقه‌ای است و به سبک زندگی و علایق خریداران و الویت دادن به مناظر زیبای جنگلی یا سواحل رویایی خزر بستگی دارد. از طرفی دیگر ساخت ویلا چه ساحلی باشد و چه جنگلی، نسبت به خرید خانه در محمود آباد، مزایای خاص خودش را دارد ولی در هر دو حالت چه بخواهید ملک آماده بخرید یا زمینی برای ساخت، لازم است که با مشاوران املاک منطقه و شناخت کامل مناطق داخل شهر و روستاهای اطراف، اقدام به خرید نمایید.

بهترین منطقه محمودآباد برای زندگی مناطق معروفی هستند که علاوه بر بافت سنتی شهر محمودآباد، در سالهای اخیر پیشرفت کرده و با ویلاسازیهای لوکس و مدرنی که در آن مناطق انجام شده، باعث توسعه شهر شده‌اند. شهرک‌های ساحلی خانه دریا، قصر دریا و شهرک مجتمع توریستی نفت در محمودآباد از جمله شهرک‌هایی هستند که در محمودآباد معروفند. شهرستان محمودآباد ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری و ویلاسازی دارد و در حال حاضر شهرک‌های ساحلی دیگری نیز در حال ساخت هستند.

برای خرید آپارتمان، هر نقطه از محمودآباد که در حال پیشرفت و مورد توجه پیمانکاران و سرمایه گذاران باشد، قابل سوددهی است اما بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک، نیاز به بررسی و شناخت بیشتری دارند. شهرک جنگلی اهلم، واقع در روستای اهلم در منطقه‌ای زیبا و سرسبز واقع شده است. علاوه بر آن در مناطق روستایی و جنگلی دیگری مانند: منطقه خشت سر، کلوده، بیشه کلا، چهاربندان، حربده، دریاسر، جاده اوجی آباد، چهارمحل آهی نیز در سالهای اخیر سرمایه گذاری‌های بسیاری در زمینه ساخت ویلا و اقامتگاه‌های گردشگری داشته‌اند. منطقه لاویج نیز مورد توجه بسیاری برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز قرار گرفته است.

بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک

اکثر مناطق شهری و روستایی محمودآباد که کاملا اصولی و مطابق با قوانین ویلاسازی و شهرک‌سازی، بنا شده‌ باشند، قابل پیشرفت و ارزشمند هستند. بجز مواردی که پروژه‌ای را خارج از بافت و غیرقانونی پیاده کرده باشند که باید حتما دقت و تحقیقات لازم را مبذول نمود. دراطراف محمودآباد بیشتر از 80 روستا وجود دارد که همگی از آب و هوا و طبیعتی خاص برخوردارند. اما همه این روستاها برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک مناسب نیستند و فقط چند مورد از آنها به شدت برای خرید زمین و ویلا پیشنهاد می‌گردد.

انتخاب بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک کاملا سلیقه‌ای است از لحاظ اینکه به دنبال ویلای تک و مستقل باشید یا ویلای شهرکی، باز هم سلیقه‌ای است. مثلا اگر ترجیح می‌دهید که از شلوغی و هیاهوی گردشگران در نزدیک ساحل بخصوص در ایام تعطیلات فاصله بگیرید و در محیطی خصوصی و آرام و با امنیت بالاتر ویلا داشته باشید، بهتر است که به دنبال ویلاهای شهرکی بگردید.

یک مزیت عالی که در طبیعت اطراف شهرستان محمودآباد مشاهده می‌کنید، اینست که هم یک شهر ساحلی است که ویلاسازی‌‌های متعددی در سواحل آن انجام شده و هم روستاهای جنگلی زیبایی دارد که در سالهای اخیر ویلاسازی و شهرک‌سازی در آنها رونق گرفته است. نکته جالب‌تر اینکه شما حتی اگر در یک منطقه جنگلی ویلا داشته باشید، حتی در دورترین منطقه، فاصله با ساحل دریا، 20 دقیقه راه است بنابراین چندان تفاوتی بین امکان دسترسی به این دو طبیعت سرسبز جنگلی و سواحل رویایی نیست.

در محمودآباد روستاهایی که بیشترین تقاضا برای سرمایه گذاری و خرید و فروش را دارند عبارتند از: خشت سر، تشبندان، حربده، اهلم، بائوده، کلوده، آزادمون، بیشه کلا، معلم کلا، ابوالحسن آباد و درویش آباد. اگر قصد خرید زمین در محمودآباد را دارید، پیشنهاد ما 5 روستای اول است هر چند که ممکن است روستای دیگر محمودآباد برای کسی در الویت باشد و با توجه به شرایط خریدار، مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. صرفا هدف ما از معرفی بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک از این لحاظ است که در زمان فروش، به مشکلات آنچنانی برخورد نکنید.

اینکه آیا هدف، صرفا سرمایه‌گذاری است یا آن محل را برای زندگی و گذران اوقات فراغت خود برمی‌گزنید و اینکه سلیقه شما داشتن یک ویلای ساحلی است یا ویلای جنگلی را ترجیح می‌دهید، باید بگوییم که از بین تمام روستاهای خوب محمودآباد، فقط چند مورد هستند که هردو جاذبه طبیعی جنگل و دریا را در کنار یکدیگر دارند. با وجود همه اینها لازم است که بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک را بررسی نموده و بشناسید تا بتوانید تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرید.

خشت‌سر یکی از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک ساحلی - جنگلی

روستاهای ساحلی در محمودآباد زیادند ولی آنهایی که بیشتر از لحاظ ویلاسازی رونق دارند، خشت سر، بیشه کلا و عزت آباد هستند و روستایی که در کنار جنگل و طبیعت اطرافش تماما سرسبز باشد، روستای بونده می‌باشد که برای زندگی مناسب است. اما اگر به دنبال روستایی هستید که در عین حال هم ساحلی باشد و هم جنگلی، می‌توانیم روستای خشت سر را پیشنهاد کنیم که از این لحاظ بعنوان بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک معرفی می‌گردد.

روستای خشت‌سر در غربی‌ترین نقطه محمودآباد قرار دارد از شمال به دریای خزر و از جنوب به جنگل خشت‌سر محدود می‌شود. در مرز غربی آن ایزدشهر است و در شرق آن هم که شهر محمودآباد قرار دارد. فاصله روستای خشت‌سر تا محمودآباد با ماشین، کمتر از 10 دقیقه است که البته امکان پیاده‌روی تا شهر و گشت و گذار نیز به راحتی محیا است. در سرشماری سال 1396 جمعیت این روستا 800 خانوار بود که جمعا به 3500 نفر میرسد. شغل اصلی مردمان این روستا کشاورزی است. بعضی از خانه‌های قدیمی این روستا عمری بیش از 70 سال دارند و بقعه امامزاده فضل در این روستا واقع شده که قدمت آن 900 سال است. بنابراین می‌توانیم بگوییم که خشت‌سر یکی از روستاهای تاریخی، و ساحلی - جنگلی محمودآباد است.

آب‌بندان‌های این روستا که برای مصارف کشاورزی و صیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از جاهای دیدنی این روستا نیز محسوب می‌شوند. جنگل خشت‌سر نیز یکی از اماکن سرسبز و زیبای اطراف این روستا است که برای تفریح جای مناسبی است. ساحل دریا هم که همیشه جزو جاذبه‌های گردشگری مورد علاقه همگان است و یکی از برگ برنده‌های این روستای ساحلی محسوب می‌شود. بنابراین خشت سر از همه لحاظ می‌تواند یکی از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک معرفی گردد.

مجتمع تفریحی غزال در نزدیکی این روستا است که فروشگاه‌های خوبی برای خرید داشته و یک سالن بولینگ نیز دارد و مکان خوبی برای گذران اوقات فراقت گردشگران است. در طبقه آخر این مجتمع تجاری تفریحی نیز رستوران تراس محمودآباد قرار دارد. با وجود این مجتمع گردشگری و ساحل دریا و مناظر زیبای جنگلی، انواع کافه‌ها، باشگاه بدنسازی، داروخانه، نانوایی و اماکن رفاهی دیگر، کمتر می‌توان نام روستا را برای این منطقه زیبا استفاده نمود.

خرید زمین در خشت سر نیز می‌تواند یکی از الویت‌های شما برای سرمایه‌گذاری باشد. چون در سالهای اخیر با راه اندازی 4 شهرک ساحلی و 2 شهرک جنگلی، پیشرفت‌های زیادی در زمینه خرید و فروش ملک و ویلاسازی و ترقی زمینهای اطراف این روستا مشاهده شده است و ارزش زمین‌های این روستا روز به روز در حال افزایش است. بنابراین با اطمینان می‌توان خشت‌سر را بعنوان یکی از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک پیشنهاد کرد.

روستای حربده محمودآباد

روستای حربده یکی از مناطق جذاب و بکر اطراف محمودآباد است که برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا نیز مناسب می‌باشد. در سالهای اخیر ویلاهای ساخته شده در این روستا که بسیار جذاب و شکیل نیز می‌باشند، جلوه زیبایی به مناظر و چشم‌انداز این روستا داده است و این امر باعث استقبال شدید خریداران و سرمایه‌گذاران برای خرید و ساخت ویلا شده و آنجا را تبدیل به یکی دیگر از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک نموده است.

روستای حربده واقع در دهستان هزارپی شمالی در 4 کیلومتری محمودآباد واقع شده و جمعیت این روستا بجز ساکنین موقت و ویلانشینان این منطقه، حدودا 700 نفر می‌باشد. حربده را می‌توان دهکده‌ای توریستی نامید که بافت آن ترکیبی از خانه‌های سنتی و شهرک‌های ویلایی شیک و مدرن می‌باشد و این منظره زیبا موجب افزایش جذابیت‌های توریستی منطقه شده است. در جنوب حربده روستاهای معروف دیگری به نامهای جوراکلا، چهارمحل آهی و تشبندان قرار دارند که آنها نیز پیشرفت چشمگیری در سالهای اخیر داشته‌اند.

تشبندان یک منطقه جنگلی برای خرید ملک در محمودآباد

در میان بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک، روستای تشبندان را می‌توان بعنوان یکی از روستاهای جنگلی محمودآباد نام برد. وجود جنگل‌های بکر و سرسبز در اطراف محمودآباد یک مزیت بزرگ برای ترقی زمینهای روستایی در اطراف شهر محمود آباد شده است و این یکی از مزایای جذب سرمایه گذاران در این منطقه است.

روستای تشبندان در 7 کیلومتری شهر محمودآباد واقع شده و در مجاورت جنگل اهلم قرار گرفته است. در نتیجه دسترسی به دریا نیز از این روستا بسیار آسان و نزدیک است و می‌توان با سرمایه‌گذاری روی ملک در این منطقه، به راحتی هم به جنگل‌های سرسبز و هم به ساحل دریا دسترسی داشت. جمعیت این روستا طبق سرشماری سال 1395 به 370 نفر رسیده و درآمد روستاییان بیشتر از راه کشاورزی است.

در سالهای اخیر با پیشرفتی که زمینهای این منطقه داشته است، ساخت ویلاها و اقامتگاه های جنگلی و اجاره آن به گردشگران موجب ایجاد یک منبع درآمد نیز برای بومیان شده است. روستای اهلم در نزدیکی تشبندان نیز یکی از روستاهای جنگلی و در عین حال تاریخی و قدیمی است که آنجا را نیز می‌توان بعنوان یکی از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک در نظر گرفت و برای زندگی جای مناسبی است.

روستای بائوده محمودآباد

روستای بائوده از روستاهای بخش مرکزی شهرستان محمودآباد و متعلق به دهستان اهلمرستاق جنوبی است که شامل دو قسمت بائوده سفلی یا بالا و در کنارش بائوده علیا می‌باشد. یائوده سفلی دارای 517 نفر جمعیت است که دارای قومیت طبری بوده و به زبان مازندرانی و گویش آملی صحبت می‌کنند و اغلب به کشت برنج و گلکاری مشغولند.

در سالهای اخیر با ویلاسازی و شهرک سازیهایی که در این منطقه انجام شده و توجهی که سرمایه‌گذاران به این روستا داشته اند، زمینهای این روستا پیشرفت بسیاری داشته‌ و بعنوان بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک، به یکی از گزینه‌های مورد توجه برای خرید و فروش و سرمایه گذاری بلندمدت تبدیل گشته است.

بائوده علیا نیز که در شمال بائوده سفلی قرار دارد، یکی از مناطق روبه پیشرفت محمودآباد می‌باشد و خرید و فروش املاک و زمینهای این روستا نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. جمعیت این روستا 706 نفر می‌باشد و مناظر جنگلی زیبایی در اطراف این روستا به چشم می‌خورد. خرید زمین و ویلاهای جنگلی در این مناطق مقرون به صرفه تر از خرید ویلاهای ساحلی محمودآباد است که البته بازهم بستگی به متراژ و نحوه ساخت ویلا دارد.

کلوده بهترین انتخاب برای خرید خانه ارزان در محمودآباد

روستای کلوده و مناطق اطرافش از اماکن زیبای محمودآباد به شمار می‌روند. این روستا مرکز بخش اهلمرستاق جنوبی می‌باشد و قدمت تاریخی کهن داشته و با 950 نفر جمعیت، یکی از شلوغ‌ترین روستاهای منطقه محسوب می‌شود. فاصله این روستا از مرکز شهر محمودآباد حدودا 10 کیلومتر می‌باشد و به شهرهای آمل و چمستان نیز نزدیک است. مراکز تجاری و فروشگاه‌های موجود در این روستا از بقیه روستاهای اطراف بیشتر است.

با توجه به اینکه این روستا مرکز ارتباطی بسیاری از روستاهای محمودآباد می‌باشد و بعنوان شاهراه منطقه نامگذاری شده است، می‌تواند یکی از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک نیز باشد و موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. در مسیر راه کلوده، روستای کوچکی به نام حسین آباد قرار دارد که ویلاسازی‌های زیادی در این منطقه انجام شده و به دلیل فاصله نسبتا بیشتری که از ساحل دریا دارند، قیمت‌های املاک در آنجا تقریبا مناسب و مقرون به صرفه است.

جمع بندی و نتیجه گیری:

محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که به دلیل دارا بودن مناطق روستایی سرسبز، طبیعت بکر و جنگلهای انبوه و زیبایش، هر نوع سلیقه ای را برای گشت و گذار جوابگو است. هم شهرک‌های ساحلی زیبایی را دارد و هم ویلاها و شهرک‌های جنگلی منحصر به فردی در سالهای اخیر در آنجا ساخته شده و رونق گرفته‌اند. روستاهای زیادی در اطراف محمودآباد قرار دارند که در بعضی از آنها تلفیقی از خانه‌های سنتی روستایی و ویلاهای مدرن امروزی را در کنار یکدیگر به طرز زیبایی به نمایش گذاشته است و این یکی از جذابیت‌های این مناطق محسوب می‌شود.

با توجه به بالا رفتن ارزش ملک در این روستاها و علاقه سرمایه گذاران به مناطق بکر و زیبای این منطقه، تصمیم گرفتیم که در این مقاله شما را به تعدادی از بهترین روستاهای محمودآباد برای خرید ملک آشنا نماییم و اطلاعات لازم جهت تحقیقات و بررسیهای اولیه را در اختیارتان قرار دهیم که البته توصیه می‌شود، برای یک معامله مطمئن و پرسود حتما از رهنمودهای مشاوران خبره در زمینه املاک نیز غافل نشوید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
مهرانگیز مجاوری سماک هستم کارشناس ارشد هوش مصنوعی، با 20 سال تجربه و آموزش در علوم کامپیوتر، وارد دنیای طراحی وبسایت با وردپرس و گوگل سرچ کنسول شده، در دو سال اخیر به تولید محتوای سئو شده مشغولم.
2 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.