برج های تخم مرغی شکل پاریس

شروین دولتشاهی
5 سال پیش
برج های تخم مرغی شکل پاریس

به تازگی Vincent Callebaut پروژه ای تحت عنوان "پیشنهاد بلند پروازانه" ارائه کرده که در آن پاریس، به شهری آینده گرا تبدیل شود. شرکت Planning Korea در نظر دارد تصور فرم معماری در یک شهر را با ایده L’air Nouveau de Paris (یا فضای جدید پاریس) تغییر دهد.

سئول پایتخت گروه معماری و هنرمندان کره جنوبی، پروژه L’air Nouveau de Paris را براساس ابتکار شهرداری پاریس برای طراحی آینده شهری جدید ارائه کرده است.

L’air Nouveau de Paris توسط آندره واترکین به ارتفاع ۱۰۲ متر و متشکل از ۹ گوی از جنس فولاد ضد زنگ متصل به هم ساخته شده است. ساختار این بنا براساس ساختار بلور آهن و در مقیاس ۱۶۵ میلیارد بار بزرگ‌تر از اندازه واقعی طراحی شده است.

طرح از یک مجموعه تخم مرغ شکل فلزی که توسط میله های فلزی بلند نگه داشته می شود و می توان ارتفاع آن را به دلخواه تغییر داد ساخته شده است. براساس گفته های شرکت، برج ها می تواند ترکیبی از واحدهای مسکونی، فضاهای اداری، هتل ها و امکانات تجاری باشند. حرکت بین هر ساختمان نیز از طریق یک سری پل های مرتبط به هم امکان پذیر است.

طرح پیشنهادی، قسمتی از تصورات یک طرح بتنی را در بر می گرفت و در نتیجه روی جزئیات کمی صحبت شد. پیش بینی می شود در آینده نزدیک جایی در اواسط این قرن، قطعه ای از املاک و مستغلات در منطقه Ternes-Villiers پاریس رونق بگیرد. اگر بخواهیم دقیق باشیم منطقه ای با وسعت 3891 متر مربع!

شرکت کره ای هم در بیانیه مطبوعاتی خود به طراحی آینده گرا اشاره کرده است. هر چند که چگونگی این طراحی آینده گرا را شرح نداده است. ساخت ساختمان های خودکفایی که بهره وری انرژی بصورت هوشمند در آن باشد، تنها یکی از موانع لیست بلند بالای تحقق این طرح مفهومی شناخته شده است.

برج های لوکس تهران

از برج های لوکس تهران میتوان به «برج قصر چناران»، «برج آلتون کورت»، «برج رولکس فرمانیه تهران»، «برج روما رزیدنس (کامرانیه)» و چندین برج دیگر اشاره کرد.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
9 سال پیش

واقعا باید تحسین کرد

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.