استخری به شکل ویولن

علیرضا اسکندری
3 ماه پیش
استخری به شکل ویولن

معرفی استخر نمادین ولوین

این استخر شنا دقیقاً در قالب فرم همان ویولن های ساخت استرادیواریوس است که با دقت و ظرافت بسیار احداث گشته و با حفره های اف شکل، پل، زه ها و زه گیر و یک زیرچانه به طور هنرمندانه ای تکمیل گشته است. در جهان موسیقی بطور کل و برای ساز ویولن به طور خاص، نام "استرادیواریوس" بهترین سازنده ویولن، دارای احترام و تقدس خاصی است. در اینجا صاحب خانه که کارمند سابق یک بانک بوده عشقش را به موسیقی و این ویولن نفیس قرن هفدهمی از یک زوایه کاملاً متفاوت نشان داده است.

در این پست قصد داریم تا به استخر نمادین ویولن بپردازیم و با سازنده آن صحبت خواهیم کرد. با تجربه ترین سازندگان استخر قادر به ایجاد اشکال جالبی هستند که احساسات را برانگیخته و مرزهای معماری را نادیده می گیرند. این قطعاً در مورد کریس سیپریانو، مالک سیپریانو طراح استخرهای شنای سفارشی که جزو 50 سازنده برتر PSN 4 با جوایز و افتخارات متعدد که بیش از دو دهه در صنعت استخر را شامل می‌شود، صادق است. جو تراستی، سردبیر مجله Pool و مدیر عامل Pool Marketing اخیراً این فرصت را داشت که با کریس سیپریانو صحبت کند و در مورد یکی از پروژه های او صحبت کرد. استخر کاشی شیشه ای باورنکردنی به شکل ویولن که رسانه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است.

استخر ویولن به ماریا کری معروف شده است!

ماریا کری این عمارت شش خوابه چشمگیر وستچستر را اجاره کرده است که با استخر معروف ویولن در حال حاضر مرتبط است. استخر ویولن یا استخر ماریا کری در سایر نقاط جهان احتمالاً به یکی از نمادین ترین تصاویر مرتبط با طرح های مدرن استخرهای شنا تبدیل شده است. خود استخر شبیه یک ویولن استرادیواریوس متعلق به دهه 1700 است و عناصر بصری واقع گرایانه از زیر چانه تا کمانی که در سراسر گردن کشیده شده است را در خود جای داده است.

آیا این استخر ماریا کری است؟

هنرمند معروف ماریا کری در طول همه گیری کووید-19 در این عمارت شش خوابه زندگی می کند. بر اساس گزارش مجله ورایتی، این ستاره ، پنت هاوس پر زرق و برق خود را با دوقلوهایش در ماه مارس پیش از قرنطینه تخلیه کرد و از آن زمان تاکنون ملک روستایی وستچستر را اجاره کرده است.
هم اکنون استخر ویولن که به عنوان استخر ماریا کری نیز شناخته می‌شود توسط Cipriano Landscape Design & Custom Swimming Pools ساخته شده است.

سیپریانو سازنده و طراح اصلی این استخر چشمگیر 1350 فوت مربعی بود که از بیش از 440000 تکه کاشی موزاییک برش دستی تشکیل شده است. از او خواستیم کمی در مورد تاریخچه این استخر و آنچه برای ساخت آن صرف شده است روشن کند. صاحب خانه ایده طراحی استخری مدرن را بر اساس شکل ویولن، به ویژه استرادیواریوس، داشت. ما از یک کپی از ویولن شروع کردیم تا مفاهیم طراحی خود را بر اساس آن بنا کنیم." سیپریانو گفت. "چالش شامل ترکیب همه عناصر ویولن از قبیل پارگی، سوراخ‌های اف، پل، سیم‌ها، دم و تکیه گاه چانه بود، اما همچنان باید یک استخر شنا قابل استفاده باشد." کریس سیپریانو طراح استخر ویولن نمادین یا استخر ماریا کری همانطور که در رسانه های اجتماعی از آن یاد می شود است.

ویژگی های استخر ویولن نمادین

  • دارای آبگرم با محیطی 12 نفره، با روشنایی LED مستقل
  • 2 حوض پر از ماهی که شبیه کمان ویولن است، از طریق 2 پانل شفاف اکریلیک برای شناگران قابل مشاهده است و با 250 نور ستاره فیبر نوری تجهیز شده است
  • نزدیک به نیم میلیون کاشی شیشه ای شفاف با الگوی شیب 4 جهته منحصر به فرد طراحی شده است
  • جزئیات نورپردازی طناب فیبر نوری که تمام حاشیه استخر را روشن می کند
  • سیم های ویولن با 5760 رشته نورپردازی فیبر نوری نشان داده شده است که در شب به زیبایی می درخشند و می توانند با پخش موسیقی از بیرون هماهنگ شوند
  • سیستم جت Riverflow قادر به ایجاد جریان 2000 گالن در دقیقه است که به اندازه کافی قوی برای کایاک زدن یا شنا کردن است
  • بخاری 1000000 BTU استفاده در تمام طول سال از استخر و آبگرم را لذت بخش می کند
  • فناوری بی‌سیم به صاحب خانه اجازه می‌دهد تا تنظیمات استخر و ابزارهای منظره را مستقیماً ازتلفن همراه خود تنظیم کند
  • سیستم صوتی زیر آب گوش دادن به موسیقی را در حین شنا یا بازی در زیر آب امکان پذیر می کند.

یکی از جذاب ترین جنبه های استخر، کاشی کاری داخلی آن است. تقریباً غیرممکن است که با کاشی موزاییک به یک گرادیان 4 جهتی بدون درز دست یابیم، اما ما توانستیم آن را انجام دهیم. Oceanside Glass Tile واقعاً در کمک به ما در این پروژه بسیار مؤثر بود. ناگفته نماند ران جکسون از Tesserae Tile & Stone و دیو پیترسون از Watershape Consulting که هر دو واقعاً به موفقیت این پروژه کمک کردند.

تیم Ciprianos از کاشی‌های 3/4 اینچی از مجموعه Oceanside's Muse برای شکل دادن فضای داخلی استخر 90 فوتی استفاده کرد که در عریض‌ترین نقطه 31 فوت و در باریک‌ترین نقطه 16.5 فوت است. اوشن ساید صفحات کاشی را از 1 تا 15 برای انتقال گرادیان رسم، طراحی و آماده کرد. تیم ما سپس هر ورق کاشی را در کف استخر اصلی به صورت Auto CAD ترسیم کرد.» سیپریانو ادامه داد. زمانی که ما در حال نصب بودیم، شخصی را در محل داشتیم که تمام کارش تصحیح رنگ ورق ها در حین نصب بود. سیپریانو با وجود 2 دهه تجربه در ساخت استخر گفت که این پروژه دارای چالش‌هایی است. "این پروژه اولین بار است که کاشی شیشه ای و نورپردازی فیبر نوری با هم در یک استخر شنا استفاده می شود، بنابراین ما هیچ مرجعی برای نصب آن نوع نصب نداشتیم." فرآیند طراحی خود بیش از 10 ماه طول کشید. نصب سیپریانو و تیمی متشکل از 8 کارگر بیش از 2 ماه طول کشید تا تکمیل شود.

Cipriano همچنین بسیاری از ویژگی‌های استخر سفارشی را ادغام کرده است که واقعاً این استخر را به یک استخر شنای زیرزمینی بی‌نظیر تبدیل می‌کند. تیم او یک آبگرم سرریز محیطی 12 نفره با سیستم روشنایی LED ساخت تا به طور دقیق قسمت چانه ویولن را نشان دهد. شناگران در استخر می‌توانند ماهی‌ها را از طریق 2 پانل در حوضچه‌های مجاور، که شبیه کمان ویولن ساخته شده‌اند، تماشا کنند. اینها با 250 نور که از جنس فیبر نوری و بیش از 6000 رشته نور فیبر نوری که نشان دهنده سیم های ویولن هستند، مجهز شده اند. سیم‌ها را می‌توان برای پخش با یک سیستم موسیقی خارجی که با تلفن همراه کنترل می‌شود، روشن و هماهنگ کرد. پروژه 1.5 میلیون دلاری ویولن استخر تلاش مشترک کریس سیپریانو، دن شی و ویلیام مور بود. طراحی قابل توجه آنها جوایز متعددی از جمله جایزه "نصب کاشی های مسکونی" را در سال 2014 از سوی CID دریافت کرده است. این نشان دهنده برتری در طراحی مدرن استخر و گواهی واقعی بر این است که چرا کریس سیپریانو امروزه به عنوان یکی از سازندگان پیشرو در صنعت استخر شناخته شده است.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
من علیرضا اسکندری دانش آموخته رشته مهندسی برق هستم ولی حدود 10 ساله که در زمینه IT فعالیت میکنم، از طراحی سایت و قالب گرفته تا مدیریت سایت رو انجام میدم ، سالهای زیادیه که دارم مطلب های تخصصی در حوزه فیلم و فروشگاه های مجازی و گردشگری می نویسم و تو مدتی که با 2نبش آشنا شدم مطالب حوزه ملک رو دنبال میکنم و با کمک تیم محتوا 2نبش در سایت انتشار میدیم.
4 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
نازنین عامری
2 روز پیش

چقدر جالبه واقعا

ناصر حسین عطاردی
گروه املاک عطارد
9 سال پیش

سلام خیلی جالبه این استخر کجا ساخته شده؟

عادل مقدم
مسکن شارین
9 سال پیش

واقعاً عالیه

محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
9 سال پیش

بسیار زیباست

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.